Sabtu, 12 November 2011

Ejen Dajjal Pakatan Haram Jadi 'Promoter' KR1M

    1:12:00 PTG   No comments

Setelah beberapa hari berehat dari menulis blog disebabkan kesibukan kerja, kini wak kembali beraksi. Untuk langkah pemanas badan, wak teringin sekali hendak meludah muka ejen Dajjal dari Pakatan Haram yang ada di dalam gambar di atas. Harghhhh Tuihhhhh.

Jika syaitan pernah berjanji dengan Allah bahawa ia tidak akan sesekali berputus asa untuk menyesatkan anak Adam hingga ke hari Qiamat, begitu juga lah janji yang pernah dilafaz oleh pemimpin Pakatan bersama ketuanya untuk terus mengeliru serta menyusahkan rakyat sehingga Kerajaan Barisan Nasional (BN) jatuh menyembah bumi.

Ntah apa punca sampai menyebabkan si syaitan gondol Pakatan Haram ini begitu sakit hati dengan projek Kedai Rakyat 1Malaysia (KR1M) yang diilhamkan oleh kerajaan BN untuk membantu golongan rakyat yang berpendapatan rendah atau kurang berkemampuan.

Mungkin disebabkan projek KR1M ini sudah mula menampakan kesan gigitan yang amat menyakitkan terhadap gologan peniaga Cina DAP yang telah sekian lama memonopoli harga barang keperluan harian, maka dihantar dua ekor agen Dajjal ini untuk membuat taik bagi memastikan segala dasar atau program yang dibuat oleh Kerajaan  yang mana boleh menghalang mereka dari terus menghisap darah pengguna atau pembeli terutama sekali orang Melayu harus digagalkan tidak kira dengan apa cara sekali pun.

Bermacam cara digunakan untuk memaksa RAKYAT supaya terus membeli barang kerperluan di kedai Cina DAP yang sudah tentunya harga biasa yang ditawarkan lebih mahal dari barangan di KR1M. Setakat yang wak tahu buat masa ini, sudah dua percubaan telah dilakukan oleh ejen Dajjal yang dihantar oleh Pakatan Haram untuk mewujudkan satu persepsi buruk masyarakat terhadap barangan keperluan harian yang dijual di Kedai Rakyat 1Malaysia.

Cubaan pertama tempoh hari yang dilakukan di lobi parlimen dengan membuat perbandingan antara harga barang yang TIADA JENAMA yang terdapat di kedai lain, adalah lebih murah jika dibandingkan dengan harga barangan yang terdapat di KR1M. Sekilas fikir bagai pengguna yang berfikiran waras dan bijak sudah pasti dapat menilai bahawa perbandingan yang dibuat itu adalah tidak masuk akal.
Terbaru sekali di hadapan Kedai Rakyat 1Malaysia sendiri, dua ejen Dajjal bernama Tony dan Nurul Izzah telah membuka makmal mini bagi menjalankan eksperimen khas untuk membuktikan bahawa barangan yang terdapat di KR1M ini mengandungi BAKTERIA (e.COLI Izzah) merbahaya yang boleh mengancam nyawa pengguna sekiranya membeli barangan tersebut (produk tenusu).

Sungguh licik dan amat keji sekali taktik yang digunakan oleh Pakatan Haram. Sudah pasti apa yang mereka lakukan itu bukanlah untuk menjaga kepentingan pengguna dan pembeli, tapi bertujuan untuk menakut-nakutkan serta menghalang RAKYAT dari mendapat harga barang yang jauh lebih murah dan berkualiti setanding dengan barang jenama lain.

Sekiranya cubaan mereka ini berjaya, ia boleh dijadikan modal untuk menghentam kerajaan kerana gagal mengawal harga barang keperluan yang terdapat di pasaran sekarang yang mana kita ketahui ia didominasi oleh peraih atau orang tengah yang hampir kesemuanya berketurunan Cina DAP.

Dalam usaha menggagalkan KR1M ini, Pakatan Haram melalui negeri-negeri yang berada di bawah pemerintahannya sendiri tidak pernah berusaha sedikit pun untuk mengurangkan beban pengguna yang berada di bawah jagaanya terutama sekali untuk barang keperluan seperti bahan makanan. Tidak ada satu pun kedai pasar yang dibina oleh kerajaan negeri Pakatan Haram untuk memberikan RAKYAT lebih pilihan untuk membeli barang keperluan dengan harga yang murah.

Wak beranggapan bahawa KR1M adalah salah satu usaha kerajaan yang sangat berjaya sejak dari mula ia diperkenalkan. Dengan penubuhan KR1M ini juga ia bertepatan dengan masa serta matlamatnya untuk mengawal kenaikan harga barang keperluan selain itu juga ia dapat mengurangkan bebanan yang ditanggung oleh golongan sasar.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.