Rabu, 2 November 2011

Potong Semua Gaji Wakil Rakyat..Baru Betul..

    10:00:00 PG   No comments

Nak kata usul yang dicadangkan oleh Cina berak tak basuh ni BODOH, tapi apek ni bergelar wakil rakyat. Tak tahu la macam mana idea bangang ni boleh keluar dari kepala otaknya yang dah tepu dengan lemak babi tu.

Selain dari membuat usul agar gaji PM dipotong selama satu bulan, wak ingin menambah sedikit dalam usul yang akan dibentangkan di Parlimen hari ini oleh si pemakan babi bernama Tian Chua, dengan menyertakan sekali usul agar gaji atau alaun kesemua mereka yang bergelar WAKIL RAKYAT tak kira dari BN atau Pakatan Pembangkang juga turut dipotong sekali.

Ini baru adil. Jika Najib dilantik sebagai Perdana Menteri hanya bertujuan untuk meningkatkan pertumbuhan ekonomi negara dan menyelesaikan segala permasalahan yang dihadapi oleh rakyat. Apa perlunya RAKYAT melantik mereka yang lain sebagai wakilnya termasuk perlantikan Tian Chua sebagai ahli parlimen di kawasannya jika dia sendiri masih gagal untuk membantu serta membela nasib kesemua RAKYAT yang diwakilinya.

Bercakap memang mudah, seperti mana usul yang dicadangkan oleh si Cina PKR nih. Namun dari segi perlaksanaan jika dilihat dari konteks negara, agak sukar jika ia tak dilakukan dengan cermat dan berhemah. Dan yang lebih menyulitkan lagi apabila segala perancangan yang ingin dilaksanakan oleh Najib untuk meningkat taraf ekonomi dan mutu hidup rakyat sering diganggu gugat oleh 'setan-setan' yang tak pernah putus asa untuk menghasut dan menggagalkan apa jua rancangan yang dibuat untuk kebaikan rakyat.

Apa yang wak lihat hari ni, hanya dua individu (PM dan TPM) sahaja yang begitu bersungguh-sungguh turun padang untuk mendengar denyut nadi serta permasalahan RAKYAT, selebihnya wakil rakyat yang ada hari ini lebih gemar menolong bini menggentel KARIPAP di rumah dari menjenguk masalah rakyat, tapi tak semua la....hehehehe

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.