Rabu, 16 November 2011

Puak Pakatan Haram Golongan 'Kufur Nikmat'

    11:08:00 PTG   No comments

 
Penyokong tegar Pakatan Haram menyalak bagai anjing gigit apabila kerajaan mula mengagihkan wang RM100 kepada ibubapa yang mempunyai anak masih bersekolah sebagai tanda mengotakan janji yang dibuat pada perbentangan belanjawan lepas.

Mereka menganggap pemberian wang tersebut adalah sebagai umpan atau 'gula-gula' pilihanraya untuk mengambil hati rakyat. Sebenarnya dalam hati mereka ini berasa sangat bimbang jika kerajaan BN di bawah pimpinan Najib Razak terus-terusan menaburkan wang dan menunaikan janjinya kepada Rakyat, maka ia sedikit sebanyak akan merencatkan usaha dan keyakinan Pakatan untuk menawan Putrajaya.

Wak ingin mencabar kepada seluruh penyokong tegar Pakatan Haram, agar memulangkan semula duit yang telah diterima sambil membuat kenyataan bahawa duit yang diberi oleh kerajaan itu adalah HARAM diguna oleh mana-mana ahli Pakatan Haram yang mempunyai anak bersekolah.


Ada juga dari kalangan penyokong tegar Pakatan ini yang terlalu banyak bunyi, komplen sana sini, tetapi dalam diam-diam, dengan muka tak malunya menyebat juga duit pemberian kerajaan dengan alasan kononya wang itu adalah hasil dari titik peluh mereka sendiri yang dikembalikan semula pihak kerajaan.

Macam ini punya jenis manusia pun ada. Bila diberi bantuan bukan reti hendak berteriama kasih, nak menyebut perkataan 'Syukur' pada Allah jauh sekali, malah digigit kembali tangan orang yang telah membantu mereka.

Inilah sifat buruk yang telah disemai oleh pemimpin Pakatan Haram ke dalam jiwa setiap penyokongnya taksubnya, sehingga menjadi noda hitam yang amat payah untuk dihilangkan. Mungkin mereka ini lah golongan yang sering disebut-sebut dalam kitab sebagai kalangan orang-orang yang tidak pernah tahu erti bersyukur atau dalam kata lain iaitu KUFUR NIKMAT..

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.