Selasa, 27 Disember 2011

SMM Nak Demo 16 Jam Depan UPSI..Kenapa Tak Buat 24 Jam Terus...Idiot!

    3:45:00 PTG   No comments


PETALING JAYA: Satu perhimpunan selama 16 jam akan diadakan oleh sekumpulan mahasiswa di hadapan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) bagi menuntut universiti itu menggugurkan tuduhan terhadap penuntutnya, Adam Adli Abdul Halim kerana menurunkan bendera yang mempunyai gambar Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Pengerusi Solidariti Mahasiswa Malaysia (SMM), Ahmad Syukri Ab Razab yang dipetik dalam portal Malaysiakini sebagai berkata, perhimpunan itu akan bermula dari pukul 9 malam pada 31 Disember sehingga 1 petang keesokan hari.

Jelasnya, malam tersebut dinamakan sebagai 'Malam Talkin untuk AUKU' (Akta Universiti dan Kolej Universiti.

“Tindakan kita duduk (di situ) sebagai simbolik. Diadakan juga ucapan daripada pimpinan pelajar termasuk Adam sendiri," kata Ahmad Syukri. SETERUSNYA DI MSTAR ONLINE

Wak J

Wak tak mahu mengulas panjang lagi bereknaan isu bangang yang dibawa oleh segelintir mahasiswa berfikiran TOLOL ini. Tapi wak ingin menyampaikan sedikit pesanan kepada dia orang supaya boleh membuat persediaan untuk berdemo selama 16 jam itu nanti.

Tapi sebelum itu wak nak persoal kenapa singkat sangat masa yang diambil untuk berdemo. Tak kan lah hanya 16 jam sahaja. Sepatutnya domo seperti ini harus dilakukan selama 24 jam sehari dan 7 kali seminggu. Baru boleh tercatat nama SMM di dalam buku World Books of Records.

Ok, itu sahaja yang wak nak cerita. Di bawah ini wak ada sediakan beberapa senarai penting untuk dia orang sediakan sebelum membuat kerja bodoh dan tak berakal tu. Ingat jangan lupa bawa!

1. Lilin
2. Patung Jesus
3. Gambar Anwar Ibrahim
4. Topi dan jubah Santa Claus
5. Kondom
6. Pisang
7. KY Jelly
8. Karipap segera
9. Ko orang tambah sendiri apa yang patut...
.

Pesanan kepada pihak UPSI, kalau dia orang gila sangat nak berdemo tu, biarkan sahaja. Asalkan mangkuk-mangkuk ni tidak dibenarkan masuk ke dalam U membuat onar dan tahi serta menganggu pelajar lain yang hendak belajar. Jika degil juga, suruh Pak Guard pelangkung sekor-sekor budak ni dengan cotah.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.