Isnin, 9 Januari 2012

Gara-Gara Tidak Menyokong Perbuatan Liwat Anwar, Siapa Bakal Dipecat Selepas Hasan Ali

    10:00:00 PG   No comments

Individu yang bakal ditendang keluar dari Pas kerana tidak menyokong Anwar Ibrahim dan rakan sekutunya

Kah..kah..kah..Ketawa besar Azmin Ali apabila gesaanya tempoh hari kepada Pas pusat agar memecat Hasan Ali dari parti menjadi kenyataan juga akhirnya. Dengan terkeluarnya Hasan Ali dari Parti Islam Pas telah membuktikan bahawa pengaruh Dajjal Anwarinas sedang menyubur dan menjubur dalam parti tersebut.

Selain dari Azmin Ali yang bergelak setan sekarang. Khalid Samad juga turut berkongsi kegembiraan yang sama sambil ketawa riang apabila musuh ketatnya di dalam Pas berjaya ditendang keluar. Sudah pasti ia akan memberi kelegaan pada hatinya kerana selepas ini tiada siapa yang berani mempertikai setiap tindakan yang dibuat seperti sebelum ini.

Tindakan memecat Hasan Ali yang telah diputuskan oleh kepimpinan Pas pusat, dilihat sebagai satu tindakan yang tidak berakal pernah diambil oleh parti itu terhadap ahlinya. Kenyataan ringkas Hadi Awang berhubung dengan isu pemecatan ini mebayangkan adanya campur tangan dari pihak lain terutama sekali dari PKR.

DAP ganti PAS kini sudah menjadi realiti

KENYATAAN MEDIA PRESIDEN PAS

Setelah mempertimbangkan segala pandangan yang diberikan oleh ahli-ahli jawatankuasa PAS Pusat dalam mesyuarat yang diadakan pada hari ini, PAS Pusat telah membuat keputusan berdasarkan Fasal 82(9) iaitu memecat keahlian YB Dato’ Dr Hasan Mohd Ali sebagai ahli PAS berkuatkuasa serta merta.

Keputusan ini dibuat berdasarkan kepada tindakan-tindakan YB Dato’ Hasan Ali yang menyalahi dan merugikan kepentingan Parti sebagaimana yang diperuntukkan dalam Perlembagaan PAS.

Abdul Hadi Awang,
Presiden PAS

Dalam kenyataan Hadi Awang ada menjelaskan, pemecatan Hasan Ali terpaksa diambil kerana tindak tanduk yang ditonjolkan Hasan Ali selama ini banyak yang merugikan kepentingan parti. Ramai yang mempersoal apa yang telah dibuat oleh Hasan Ali sehinggakan dia dikenakan tindakan sedemikian.

Ekoran dari pemecatan ini juga sekaligus membenarkan dakwan orang ramai selama ini yang asyik bercerita tentang perubahan ketara yang berlaku dalam Pas sejak kepimpinan utama Parti Islam itu diambil alih oleh golongan liberal dan sekular.

Usaha murni Hasan Ali untuk membaik pulih semula Pas dari dalam nampaknya menemui kegagalan. Pas kini secara totalnya telah dikuasai oleh Anwar@Azmin dan juga Dap. Anwar Ibrahim berjaya memancutkan benih dari air maniya yang jijik sehingga melahirkan skularis yang bakal meranapkan segala impian Pas dan penyokongnya untuk mendirikan sebuah negara Islam.

Nama Hasan Ali kini sudah dipangkah, cuma tinggal beberapa individu sahaja lagi yang masih berada dalam Pas belum diketahui apa nasib mereka selepas ini. Pasti sudah ada yang meneka giliran siapa pula agaknya selepas ini akan ditendang keluar oleh Azmin. Adakah orang itu Nasharuddin Mat Isa, Harun Din atau Ismail Kamus? tunggu sajalah..

Wak merasakan, kini sudah tiba masanya golongan ulama yang berada di dalam Pas bangkit dari tidur mereka, keluar dari pondok-pondok persembunyian untuk membela nasib Hasan Ali sekaligus mengekalkan kepimpinan ulama di dalam Pas. Selepas Hasan Ali tiada lagi pemimpin Pas yang boleh diharap untuk meneruskan kesinambungan perjuangan parti untuk mendirikan sebuah negara Islam.

Di saat penyingkiran Hasan Ali dari Pas, maka bermula satu episod ngeri yang akan menghantui Pas, sehingga menyebabkan parti itu akan hilang segala sokongan yang dimiliki hari ini. Apabila pemimpin Pas sendiri menjadikan 'Imam Mahdi' dari PKR sebagai panduan, maka tiada apa lagi yang boleh kita harapkan dari parti islam ini.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.