Ahad, 15 Januari 2012

Nik Ajis Guna Alasan 'Dakwah' Untuk Elak Hadi Awang Dari Dipecat

    10:00:00 PG   No comments


Dalam urusan tawar menawar atau jual beli 'Agama', serahkan sahaja pada Nik Ajis, kerana orang tua kutuk ini memang sangat mahir dalam bidangnya berbanding dengan orang lain. Apa sahaja yang dijaja keluar dari mulut orang tua ini pasti 'Agama' yang dijual itu laris dibeli oleh penyokong taksubnya.

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, yang juga Mursyidul Am Pas, baru-baru ini yang menyifatkan pertemuan Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang dengan bekas Perdana Menteri Tun Abdullah Badawi selepas Pilihan Raya Umum Ke-12 sebagai usaha berdakwah bagi memberi peluang kepada Umno mengenali Islam secara menyeluruh. Petikan dari BERNAMA

Jika sebelum ini, alasan 'Tidak Senonoh' diguna untuk memecat Hasan Ali dari Pas kerana tidak menyokong Anwar Gay serta mendatangkan kemudaratan pada parti. Namun setelah isu kerajaan perpaduan yang dipelopori oleh Presiden Pas iaitu Hadi Awang suatu masa dulu disungkit kembali, lain pula alasanya kali ini.

Untuk mengelak Hadi Awang dari dimalukan oleh penyokong Pas yang berfahaman Anwarinas, yang mana gologan ini sangat anti pada perpaduan Islam, maka Nik Ajis mencipta alasan 'Dakwah' agar dapat menutup kemaluan Hadi Awang yang terdedah dilihat orang kerana terhegeh-hegeh berjumpa PM ketika itu, Tun Abdullah.

Sehinggakan ada dari kalangan pentaksub pakatan sendiri sanggup melancar gerakan 'Melanggar Hadi Awang' ketika isu kerajaan perpaduan antara Pas dan Umno hangat diperkata. Dan manusia yang paling lantang sekali menentang usaha kerajaan perpaduan yang direncanakan itu adalah Nik Ajis sendiri.

Dari apa yang telah dinyatakan oleh Nik Ajis (rujuk tulisan merah), maka terserlah sudah tahap kenyanyukan yang ada dalam dirinya. Adalah tidak adil bagi sebuah parti politk yang berteraskan Islam, melaksanakan hukuman secara terpilih sedangkan kedua-dua pihak (Hadi Awang & Hasan Ali) telah melakukan kesalahan (Kerajaan Perpaduan) yang sama. Adalah wajar Hadi Awang dipecat dari Pas dan jawatan yang disandangnya sekarang kerana berkelakuan tidak senonoh dan boleh merugikan parti.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.