Sabtu, 10 Mac 2012

Jika Suruhanjaya Diraja Ditubuhkan..Siapa Pula Bakal Bunuh Diri Terjun Dalam Lombong Pasir?

    10:00:00 PG   No comments


Seperti yang pernah ditulis oleh Kita Gempur tak lama dulu ada menyebut bahawa isu skandal pasir di Selangor tak akan selesai selagi kerajaan PKR memrintah, memang ada kebenarnya. Hingga ke hari ini isu pasir menjadi semakin hangat setelah bermacam pendedahan dibuat.

Kerana pasir ini jugalah ada nyawa yang sudah melayang. Dakwaan kematian Patrick Wong yang disyaki dibunuh selepas dikatakan akan membongkar skandal pasir KSSB sebenarnya bukan satu perkara yang pelik. Pendedahan RPK itu ada betulnya walau sudah bebrapa kali terkantoi menipu.

Setelah dikantoikan oleh Raja Petra kerana menyonglap pasir di Selangor. kini Raja Pasir kembali lagi dengan membawa aksi gagah berani untuk berdebat dengan Noh Omar berhubung isu penyelewengan pasir di Selangor.

Sebelum cabaran debat tersebut disahut oleh Noh Omar, beberapa perkara penting perlu dilaksanakan terlebih dahulu diantaranya dan terpenting sekali ialah mendesak Menteri Besar Selangor agar mencadangkan penubuhan satu Suruhanjaya Diraja bagi menyiasat isu penyelewengan pasir seperti yang didakwa ramai pihak termasuk rakyat jelata.



Selagi Suruhanjaya Diraja tidak ditubuhkan bagi menyiasat skandal soanglap pasir yang di dalangi oleh 'orang dalam' pejabat Menteri Besar, selagi itulah skandal pasir ini akan sentiasa menghantui kerajaan negeri Pakatan Selangor.

Jika pihak kerajaan negeri telus untuk menyelasaikan isu pasir ini, sejak dari awal lagi satu Suruhanjaya Diraja sudah diwujudkan. Sampai ke hari ini, kerajaan negeri Pakatan Selangor dilihat cuba mengelak dari menjawab desakan rakyat agar badan penyiasat bebas itu ditubuhkan.

Jika Suhaimi si Raja Pasir ini benar-benar anak jantan dan masih mempunyai dua biji telur dan satu batang berjuntai, desaklah Khalid Gagap selaku Menteri Besar Selangor, agar  mencadangkan satu Suruhanjaya Diraja ditubuhkan.

Kalau tidak berani juga, disarankan kepada si Raja Pasir Selangor ini memotong alat kejantananya kumudian diberikan kepada anjing liar sebagai santapan. Tidak perlu desak atau ajak orang lain berdebat jika diri sendiri tidak berani berhadapan dengan kenyataan. Tak pasal-pasal nanti, ada pula yang akan mati bunuh diri seperti mana nasib malang yang menimpa TBH kerana melindungi aktiviti gelap bosnya.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.