Sponsored

Sabtu, 7 April 2012

Pakai Tudung Memang Dah Cantik Tapi Bila Masuk PAS Mulut Macam Bau Longkang


Kecewa kerana masalah hidup tidak dibantu oleh Menteri Pembangunan, Wanita dan Masyarakat, Sharizat Jalil, telah menjadi punca kenapa penyanyi Aishah memilih untuk terjun ke dalam bidang politik sambil membawa dendamnya dangan menyertai PAS.

Nasib Aishah boleh dikata hampir serupa dengan nasib malang yang menimpa Bob Lokman sebelum menyertai PAS. Hidup mereka berdua dilanda masalah keluarga akibat dari kegagalan perkahwinan atau kegagalan yang dicipta oleh diri sendiri.

Jika kita ikuti klip YouTube luahan hati dan masalah keluaraga yang dialami oleh penyanyi Aishah ini sampai habis, memang jelas perasaan kecewa yang amat sangat dapat kita lihat apabila luahan masalah hidupnya tak dipeduli.

Setelah gagal medapat bantuan kerajaan, penyanyi itu terpaksa memilih PAS untuk mendapatkan bantuan bagi menyelesaikan masalah keluarga melalui pertolongan syaitan dengan dibantu Tok Guru sebagai perantara.

Bila dah masuk PAS, perangai pun kena ikut sama seperti ahli-ahli PAS yang lain juga. Kalau dulu tak pernah mengumpat, menyindir atau memburuk-burukan orang lain tapi sekarang kena biasa-biasakan, maklumlah selepas ini banyak lagi undangan ceramah 'agama' untuk menghiburkan hati ahlul-ahlul PAS. Al-maklumlah artis..




Sebagai wanita yang ingin menjadi muslimah sejati, adalah lebih baik Aishah menjaga segala pertuturan dan adap sopan apabila diberi peluang berceramah di pentas politik. Jangan kerana dendam yang tersimpan habis semunya diluah kepada umum tak kira benda tu baik atau sebaliknya.

Ingat! Kamu itu artis, dah tentu ada kisah silam, kisah gelap yang orang PAS tak tahu tapi orang Umno lebih tahu. Jangan syok sangat bila mengata orang, esok lusa kena batang hidung sendiri, baru ada akai, baru tahu politik akhir zaman ini kotornya macam mana.

Tak guna kalau asyik merungut dikhalayak ramai apabila hidup tak dibantu, seolah-olah tidak boleh menerima kententuan Allah. Jika Aishah merasakan hidupnya susah, sudah pasti ada orang lain yang lebih susah hidupnya. Tapi tak pernah merungut dan berdendam apatah lagi nak menyertai PAS untuk meluahkan rasa kekecewaan.

Perlu diingat juga, tugas Menteri Pembagunan Wanita bukan hanya untuk mendengar masalah satu atau dua buah keluarga sahaja, beribu-ribu keluarga perlu dijaga dan perlu diberi keutamaan kerana golongan-golongan ini tidak pernah menyertai persatuan karyawan untuk membela nasib mereka seperti artis-artis lain. Alangkah bagus kalau bersangka baik walau diri tak dibantu dengan menganggap itu mungkin dah bukan rezeki. Orang lain pun boleh faham dan tak perlu caci maki.

Terlajak perahu boleh diundur..terlajak masuk PAS..siap sedia sajalah..

Memang kasihan, bila melihat keadaan artis kita hari ini, asal ada sahaja yang kecewa kerana tidak dibantu hidupnya terutama dari pihak Kerajaan, masuk politik kutuk sana kutuk sini, hentak kaki sebagai tanda tidak puas hati. Apa yang istimewa sangat mereka yang bergelar ARTIS ini?

3 ulasan:

  1. Pakai tudung tapi mulut tak bertudung....jdi ular tedung!

    PUKI punya Islam PAS!!!!

    BalasPadam
  2. dulu zaman jahiliah dia pakai mini skirt ketat baju nampak tetek..nyanyi dan hisap rokok dgn budak janntan Mat Salleh..The Boys di NZ..abaikan pelajaran sampai kena repeat banyak kali walau begitu Kjaan masih baik dan teruskan biasiswa dia siAishah ni..kacang lupakan kulit..anjing mengigit tuan
    Dah badan macam tong sampah..dia ingat PAS akan beri dia muka ke??banyak lagi muslimat2 yg lama dah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jangan Maki Hamun kurang selesa, ini bukan bab ugama ini politik: bebas besuara tapi kalau suara yang dikeluarkan menghina sesaorang sedihlah jawapannya, kalau PAS memerentah mungkin dia jadi Menteri Wanita Muslimah, Ada ke kita dengar lihat bangsa lain mengutuk bangsa mereka sendiri, kalau ada memang serupa namanya politik, kalau tidak tandanya hanya bangsa Melayu yang boleh menghancurkan bangsanya sendiri ..kesudahan jadi Melayu singapura, Melayu pulau pinang hampir hampir jadi melayu singapura...dan akan jadi juga..nanti azan tidak kedengeran lagi di Pulau Pinang...Melayu PP akan pakai salib sperti Melayu singapura...berhati2...

      Padam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..