Ahad, 1 April 2012

Pembangkang Semakin Hilang Punca Bila Peneroka Felda Dapat Lagi Durian Runtuh

    3:00:00 PTG   No comments


Wak J: Alhamdulillah, syukur..Kepada Peneroka Felda yang sudah tersesat jauh akibat termakan hasutan dajal yang disebarkan oleh Pakatan Pembangkang, masih ada peluang lagi untuk kembali bersama menyokong Felda.

Tak ada faedahnya yang boleh kita dapat dengan memberi sokongan kepada Pembangkang yang terang-terang memang berniat jahat untuk memporak perandakan seleuruh hidup Perneroka Felda

Sewaktu susah dahulu, ada anasir-anasir ini datang bantu meringgankan beban yang ditanggung Peneroka. Jawapanya, tak ada!. Pambangkang hanya datang menjarah kek kawasan Felda setelah melihat kejayaan dan keselesaan hidup yang dikecapi oleh Peneroka hari ini.

Jangan kerana berdentum guruh di langit, air di tempayan kita buang. Fikirlah sebaiknya, siapakah selama ini yang telah banyak membantu meningkatkan mutu hidup kita. Hargailah apa yang kita miliki hari ini kerana dengan mendengar segala hasutan atau memilih Pakatan Pembangkang belum tentu lagi boleh menjamin hidup Peneroka Felda akan lebih selesa seperti hari ini.

Penghargaan dan terima kasih perlu diberikan kepada pihak Kerajaan dan Felda kerana setiasa menjaga kebajikan Peneroka semenjak dari awal penubuhanya. Tak semua rakyat yang ada di Malaysia ini begitu bertuah dan selalu bernasib baik sebagaimana yang diterima oleh Peneroka Felda dan warganya. Oleh itu tetapkan tekad kita untuk terus bersama Felda dangan memberikan sokongan kepada kerajaan pimpinan Perdana Menteri, Dato Sri Najib Tun Abdul Razak.


BERA 31 Mac – Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, beliau akan mengumumkan nilai durian runtuh yang dijanjikan kepada peneroka berikutan penyenaraian Felda Global Ventures Holdings (FGVH) pada satu majlis himpunan raksasa warga Felda di negeri ini pada Mei depan.

Menurut Perdana Menteri, nilai pemberian itu dijamin menyamai maksud durian runtuh itu sendiri yang merupakan satu lonjakan berganda kepada peneroka sekali gus membuktikan kerajaan Barisan Nasional (BN) bukan berjanji kosong.

‘‘Kalau saya istilahkan ia durian runtuh, tak kan ia sama dengan Bantuan Rakyat 1Malaysia(BR1M), RM500. Tentu jangkaannya lebih. Banyak mana, tunggu, kita akan buat satu perhimpunan raksasa di negeri Pahang ini sebab inilah negeri yang terbanyak rancangan Felda dan di negeri Pahanglah lahirnya Felda.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.