Selasa, 10 April 2012

Tak Cukup Duit Petronas, Duit KWSP & Tabung Haji Diguna Anwar Untuk Tunai Janji Gilanya

    12:30:00 PTG   No comments


Sikit-sikit duit Petronas. Dalam sekelip mata sahaja Syarikat Petroleum Negara boleh jadi muflis sekiranya Pakatan Pembangkang mengabil alih tampuk pemerintahan Malaysia.

Buat masa ini, Petronas dilihat sebagai lubuk duit bagi Pakatan Pembangkang. Segala masalah dalam negara akan selesai dengan hanya menggunakan duit Petronas.

Dari penurunan harga minyak, pendidikan percuma, perubatan percuma, kadar tol percuma, semua perkara percuma yang dijanjikan Pakatan Pembangkang akan diselesaikan dengan mudah melalui duit Petronas.

Jika semuanya hendak diguna duit Petronas, apa kata kita tanya pada Pakatan Pembangkang tentang perancangan atau usaha mereka untuk menambahkan pendapatan Petronas pada masa hadapan.

Jangan hanya tahu guna duit Petronas sahaja tapi bila disuruh berusaha menambahkan pendapatan Petronas masing-masing ternganga mulut tak tahu nak buat apa.

Cuba kita banyangkan duit Petronas habis digunakan oleh Pakatan Rakyat untuk menunaikan segala janjinya tak sampai tempoh masa 5 tahun. Itu tak termasuk lagi dengan ketirisan, penyelewengan dan rasuah yang dilakukan oleh pemimpin Pakatan, sudah pasti sumber yang boleh mendatangakn duit akan dicari mereka.

Sumber itu sudah semestinya datang dari duit simpanan KWSP. Setelah duit KWSP habis disedut, Anwar Ibrahim melalui otak ekonominya yang bernilai seringgit itu pasti akan merancang untuk menggunakan duit dari simpanan Tabung Haji pula bagi menampung segala kos janji percumanya.

Walaupun ia cuma andaian sahaja, tapi tidak mustahil perkara sebegini boleh terjadi. Seperti yang kita sedia tahu, Pakatan Pembangkang melalui kerajaan negeri yang dikuasainya gagal membawa sebarang pelaburan masuk ke negeri yang ditadbirnya.

Kebanyakan hasil yang dikutip, semuanya berpunca dari hasil bumi seperti balak dan pasir selain daripada menjual aset kepunyaan kerajaan negeri. Tak mustahil Pertonas dan lain-lainya akan menerima nasib yang sama dijual oleh Pakatan Rakyat apabila mereka  kehabis duit dan sumber.

Oleh itu, kita sebagai Rakyat yang bijak dan masih lagi waras, jangan mudah terpedaya dengan janji manis serorang PENZINA. Masa tak dapat merayu-rayu, bila dah habis madu dihisap, sepahnya dibuang merata-rata.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.