Rabu, 30 Mei 2012

Amy Search Masuk UMNO, PAS Kekal Sebagai Port Untuk Orang Yang Kecewa Dalam Hidup

    10:00:00 PG   No comments


Tersebarnya berita tentang penyertaan beberapa orang lagenda rock tanah air ke dalam UMNO, telah membuatkan seluruh penyokong Pakatan Pembangkang terutama sekali pengikut PAS terkejut babi dan kecewa bila mendengar berita tersebut.

Berbakul-bakul cacian serta kata-kata kesat dilemparkan penyokong Pakatan Pembangkang setelah mendapat tahu idola kesayangan mereka sanggup berpaling tadah dengan menyertai UMNO.

Antara ramai-ramai artis yang menyertai UMNO, Amy Search di antara artis yang paling banyak menerima kutukan serta tohmahan dari penyokong Pakatan Pembangkang. Tak cukup isu pribadi diungkit, hal keluarga turut diheret sama.

Selain dari sangkaan baik dari orang yang boleh menerima ketentuan Tuhan di atas apa yang berlaku, sangkaan buruk serta fitnah jahat yang sudah sebati dengan jiwa penyokong Pakatan turut mengiringi sama masuknya beberapa lagenda rock ini ke dalam UMNO.

Ada dari kalangan mereka mendakwa, penyertaan artis-artis ini ke dalam UMNO disebabkan niat-niat tertentu seperti ingin mendapatkan gelaran atau kelebihan lain.

Tentu ramai daripada kita tidak menyangka macam mana boleh terbuka hati Amy Search untuk menyertai UMNO. Sebelum ini, ramai yang menyangka Amy akan menyertai PAS setelah melihat kelibat penyayi rock itu begitu mesra dengan Tok Guru, sehinggakan sanggup menjemput Tok Guru merasmikan restoran miliknya.


Kegembiraan penyokong PAS sejak beberapa tahun lepas setelah melihat Tok Guru seakan-akan berjaya menjinakkan beberapa orang artis terkenal termasuk Amy Search untuk menyertai PAS bagai disentap kerana apa yang diharapkan hari ini tidak menjadi kenyataan.

Seperti biasa, apabila berlaku perkara yang tidak menyebelahi Pakatan, mula timbul perangai tidak matang penyokongnya. Jika dulu semua lagu yang dinyanyikan Amy menjadi siulan, lauk pauk di restoranya sedap-sedap belaka, kini setalah Amy menyertai UMNO, setiap perakara yang melibatkan penyanyi tersebut akan diboikot  habisan-habisan.

Apa yang jelas hari ini, dengan penyertaan golongan artis ke dalam UMNO, telah membuktikan bahawa parti keramat orang Melayu ini bukan sahaja diterima oleh semua, malah turut mengekalkan PAS dan Pakatan sebagai sebuah parti politik yang hanya disertai oleh golongan atau insan-insan yang kecewa dalam perjuangan atau kehendaknya tidak dilayan.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.