Sabtu, 5 Mei 2012

'Kami Nak Duduk Di Dataran Merdeka, Bukan Atas Jalanraya'

    12:32:00 PG   No comments


'Kami nak duduk di Dataran lah anjing' Itulah luahan hati dan juga hasrat pendemo Pakatan Pembangkang yang terlalu mendambakan Dataran Merdeka untuk ditawan pada perhimpunan BerSHIT Sabtu lepas.

Dengan keadaan mata berwarna merah akibat terkena gas pemedih mata serta riak wajah yang kecewa, jelas sudah tujuan mereka merusuh adalah untuk menawan Dataran Merdeka, walau perusuh ini tahu amat sukar untuk memasuki kawasan tersebut kerana telah dikawal rapi oleh pihak Polis.

Kedegilan perusuh-perusuh ini memuncak apabila Anwar Ibrahim sendiri memberi isyarat  menyuruh penyokong tegarnya merempuh halangan yang dibuat oleh pihak Polis.

Arahan Ambiga pada petang itu yang menyeru agar penyokong Pakatan Pembangkang bersurai tidak diendahkan langsung.

Disaat babi-babi kuning 'mata sepet' mula minggalkan ibukota Kuala Lumpur, maka tinggalah puak Melayu babal Pakatan Pembangkang menunjuk hero dengan melawan pihak berkuasa yang sedang brkawal di sekeliling kawasan Dataran Merdeka.

Memang wajar perusuh-perusuh Pakatan Pembangkang diajar di atas kedegilan diri mereka sendiri. Dikasari pihak Polis, sememangnya itulah yang perusuh-perusuh ini mahukan.

Dalam hal ini pihak Polis hanya melaksanakan tanggujawab untuk mengawal keselamatan dan ke amanan dalam negara dari digugat oleh anasir-anasir jahat yang ingin melihat Malaysia diporak perandakan.


KALA LUMPUR: Polis mendapati perusuh pada perhimpunan Sabtu lepas di ibu negara mempunyai hasrat untuk menuju ke kawasan yang dilarang berhimpun oleh mahkamah iaitu Dataran Merdeka.

Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh berkata, niat perusuh perhimpunan itu terbukti berdasarkan gambar-gambar yang diperoleh daripada pihak media dan polis.

"Rempuhan ini menunjukkan mereka mempunyai hasrat menuju ke Dataran Merdeka yang dikawal oleh polis dan Dewan Bandaraya Kuala Lumpur," katanya dalam satu kenyataan menerusi laman Facebook Polis KL pada Jumaat.

Sabtu lepas, peserta perhimpunan itu bertindak merempuh penghadang untuk memasuki Dataran Merdeka sekali gus melanggar perintah Mahkamah MajistretKuala lumpur yang melarang kehadiran orang awam di dataran itu mulai 28 April hingga 1 Mei.

Polis pada Khamis mengenal pasti 49 orang termasuk seorang wanita, yang dipercayai terbabit dalam kejadian merusuh pada perhimpunan bertukar ganas dekat Dataran Merdeka itu.

Kenyataan itu turut menyertakan gambar rusuhan dan juga gambar 42 orang perusuh yang terbabit dalam perhimpunan tersebut. - BERNAMA

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.