Isnin, 11 Jun 2012

Rakyat Johor Bersatu Menolak Pakatan Haram Secara Total

    10:00:00 PG   No comments


Sebagai rakyat Johor, wak rasa sangat teruja dengan peristiwa yang berlaku semalam di perkarangan Istana Pasir Pelangi. Tapi sayang, sebab tidak dapat mengikutinya secara dekat kerana tinggal berjauhan di ibukota Kuala Lumpur.

Menurut laporan berita TV semalam, hampir 30,000 ribu rakyat dari segenap pelusuk negeri Johor  yang terdiri dari pelabgai kaum hadir ke perhimpunan tersebut bagi menyatakan sokongan dan taat setia yang tidak berbelah bagi kepada Sultan Johor, Sultan Ibrahim Iskandar.

Biarpun perhimpunan taat setia kepada Sultan Johor dirancang dalam tempoh masa yang singkat, namun dengan kehadiran seramai ini sudah cukup membuktikan bahawa rakyat Johor pada bila-bila masa sahaja boleh bersatu untuk mempertahankan rajanya jika ada anasir-anasir jahat cuba mengganggu kerharmonian negeri Johor.

Tindakan bekas Menteri Besar Perak, Nizar Jamaluddin yang melemparkan tuduhan bahawa Sultan Johor menggunakan duit rakyat untuk membida no plat WWW1 di laman tweeternya tanpa sebarang usul periksa tempoh hari, bukan sahaja menyebabkan pihak Istana murka malah rakyat Johor juga turut menyatakan kemarahan mereka dangan berpuluh laporan polis yang telah dibuat.

Gara-gara perbuatan Nizar, PAS negeri Johor terpaksa bersilat mempertahan diri dari terus dipandang serong oleh rakyat Johor. Terima kasih kepada Nizar kerana telah membuatkan PAS Johor berada dalam keadaan tertekan sekaligus merencatkan peluang PAS untuk memenangi beberapa kerusi di Johor bila tibanya PRU13 kelak.

Wak J: Menurut sumber, khabarnya Nizar Lambai ada berbesan dengan orang Johor, kalau wak tak silap, besanya itu tinggal di kawasan Felda, atau lebih tepat lagi besannya adalah seoarang Peneroka Felda. Ada siapa-siapa boleh confirmkan?

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.