Ahad, 26 Mei 2013

Bab Kahwin Ikut Sunnah..Tapi Yang Lain Tak..Selamat Pengantin Baru Ostad

    6:26:00 PTG   7 comments

azhar-idrus-kawen-1.jpg

Wah! Ostad..sejak dapat pucuk muda ni makan pun sampai terpaksa guna sudu. Sunnah Nabi yang sering jadi amalan boleh terlupa. Sabar ostad malam belum menjelang lagi dan gunung tak akan lari dikejar tetap melakat dekat situ juga..hehehehe

Inilah bertuahnya bila jadi ostad, nak-nak lagi pandai cakap pasal agama dan buat lawak bodow sambil kutuk sana sini dalam masjid. Kalau ramai yang ketwa sampai tenganga mulut tu kira menjadilah ceramah yang disampaikan dan paling best ramai awek terpikat, mak bapak pula takde hal nak jadikan menantu.

Inilah berkat dan nikmatnya dapat hidup dalam negara aman seperti Malaysia walau ada yang tolol dari Pakatan Pembangkang sering menganggap kerajaan BN yang mentadbir negara ini sangat zalim dan lebih teruk dari yahudi..Tapi..tup..tup..ostad 'Youtube' pujaan ramai ni kahwin lagi buat kali ketiga..Murah betul rezeki bila hidup di bawah pentadbiran kerajaan yang zalim ni rupanya ek!

Apa-apa pun bab kahwin ni satu kerja yang baik..bina masjid lah katakan. Cuma apa yang membuatkan ramai lelaki geram dekat luar sana tu dan sibuk bertanya kenapa ostad kahwin anak dara? Sudah habiskah mak-mak janda beranak  dekat luar sana tu?...iskkkk tak baik lah diaorang dengki-dengki macam ni. Dah jodoh nak buat macam mana kan...

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
7 ulasan:
Write comments
  1. salam.Wak..

    Mohon jasa baik tuan linkkan Blog GMC ke laman baru: Http//gmc-gunungmatcincang.blogspot.com.

    wassallam- GMC

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam GMC

      Ok, sudah dipautkan...

      Terima kasih..

      Padam
  2. Bab Kahwin MEstilah ikut sunnah....Bab Perpaduan persatuan orang Melayu tak pe boleh tangguh...

    BalasPadam
  3. Kira ostad al ularma ni orait sikit daripada Brother Anwar Bin Ibrahim yang sedap menyodok semua jenis lubang tanpa mengira halal haram. NAuzubillah janganlah BABI ini terlepas jadi pemimpin besar Negara ini. Baik kena sembelih dulu, bagi makan kan Cina DAPigs. Ayuh Melayu semua, buka mata dan minda agar tak kena tipu dengan Pakatan Haram yang mementingkan politik lebih dari segala perkara wajib yang lain.

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah... Tahniah. Cuma harap Ustaz Azhar satu padu kan Melayu. Jgn berceramah seperti org politik kerana Ustaz dihormati. Kalau menyokong PAS tak ada masalah cuma PAS sekarang ramai ular. yang bersekongkol dengan DAP yg nyata pemimpin nya orang kafir yang tidak menerima melayu dan islam. Moga Ustaz diberi petunjuk dari Allah. Lihat lah kenyataan. PAS menang besar di Selangor pun mereka pertikai nak bagi lebih wakil utk jawatan exco. Di Pulau Pinang langsung tak ada dilantik wakil PAS dalam kerajaan. Tugas sebagai Ustaz amanah yang berat. Mereka ini akan di adili terlebih dahulu, jgn lah menyumbang kepada perpecahan ummah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. pendapat saudara saya setuju 101 % ...tapi saya baru mencongak saudara dah tulis....apa pun tahniah , harap Ustaz Azhar yg dah dapat 3bini ,kereta Farari akan dibuka Allah hati nya pada menyatukan ummah ....buka lah minda politik beliau pada hasil PRU13 yg dah diterjemahkan.

      Padam
  5. Biasa la tu, masa ceramah ikut sunnah, sekali nafsu datang kopiah berterbangan...

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.