Rabu, 12 Jun 2013

Pekerja Projek Lebuh Raya Rakyat Resah, Lama Tak Dibayar Gaji

    3:51:00 PTG   4 comments


KOTA BHARU 12 Jun - Timbalan Menteri Besar, Datuk Mohd. Amar Nik Abdullah mengakui ada mendengar 'cerita' mengenai pekerja di tapak projek Lebuh Raya Rakyat Kota Bharu-Kuala Krai tidak dibayar gaji sejak beberapa bulan lalu.

Bagaimanapun, beliau berkata, sehingga kini tidak ada sebarang laporan rasmi dibuat oleh pekerja terbabit atau mana-mana agensi yang terlibat.

Katanya, sehingga kini kerajaan Pas Kelantan telah mengumpul 'derma' sebanyak RM2 juta untuk pembinaan projek lebuh raya tersebut dengan majlis pecah tanah pakej pertama projek itu telah dilancarkan oleh bekas Menteri Besar, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada 28 Mei tahun lalu.

"Saya pun tidak tahu (pekerja tidak dapat gaji) sebab tidak ada orang bagi tahu saya, saya pun ada dengar tetapi saya tidak pasti, saya tidak boleh komen (lanjut)," katanya kepada pemberita selepas mesyuarat Exco di sini hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai beberapa akaun laman sosial Facebook yang mendedahkan mengenai rintihan seorang wanita dikenali sebagai Mrs Nor Wahid, isteri kepada salah seorang pekerja di tapak projek lebuh raya itu yang tidak menerima gaji dan elaun. - UTUSAN ONLINE


Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. apa susah sgt...cari je husam musa!

    BalasPadam
  2. carik husam buat apa bhai, bukan ada kambing yg boleh paksa husam jual utk bayar gaji. letih memikir camane boleh projek ratus juta camtu dilaksanakan dgn berharap kepada sedekah dpd rakyat. setakat kumpul 2 juta, dapatlah lebuhraya sepanjang.........200m.

    BalasPadam
  3. ZAMAN NIK AZIZ SUDAH BERLALU BANYAK TAHIK YG DIA TINGGALKAN MB BARU TERPAKSA CUCI KEKOTORAN YG DITINGGALKAN NIK AZIZ APA PUN KERAJAAN KELANTAN TERPKASA MINTA BANTUAN DARI KERAJAAN PUSAT KALAU MAU LIHAT KELANTAN MAJU MACAM NEGERI LAIN ITU PUN KALAU KERAJAAN PUSAT SUDI MEMBANTU TERPULANG LAH KEPADA KERAJAAN PUSAT.

    BalasPadam
  4. dua dua bodoh....projek tak masuk akal....yang ikut kerja tak dak akal,,,dah tau husam tu kaki kelentong ikut buat apa...bodo...

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.