Sabtu, 6 Julai 2013

Memang Babi Betul MCA! Baru Sekarang Nak Lawan Fitnah Pembangkang

    10:59:00 PTG   15 comments

acara-angkat-babi

Wak J: Sudah terlambat rasanya jika sekarang MCA baru terfikir hendak mengarahkan para ahlinya melawan segala fitnah yang disebarkan Pembangkang. Tapi sebelum itu cuba kita tanya pada Chua Soi Lek selaku Presiden, MCA ni ada ahli lagi ke?

Apa yang pasti selepas ini, segala rancangn MCA untuk mengembalikan semula sokongan kaum Cina kepada BN akan menemui kegagalan kerana kaum pemakan babi super rasis ini telah memilih DAP sebagai kandang baru untuk dijadikan sarang membiak.

Sepatutnya dari awal lagi sejak Barisan Nasional (BN) menang paras hidung pada PRU12, MCA sudah mula menggerakkan anggotanya dengan mewujudkan satu pasukan siber yang mantap untuk menentang fitnah dan tohmahan Pembangkang bersama pengamal media sosial yang lain.

Tapi sayang MCA bersama kaum kerabatnya tidak pernah terfikir pun hendak berbuat demikian membantu BN selain hanya tahu menggentel telur dalam kocek seluar sehingga parti yang mewakili suara orang cina itu ditolak oleh kaumnya sendiri dalam keadaan yang sangat memalukan.

Berdasarkan keputusan PRU13 lepas, MCA wajar dipersalahkan kerana telah menyebabkan kemerosotan jumlah kerusi parlimen yang dimenangi BN berbanding dengan PRU12. Hampir semua kerusi yang ditandingi calon dari MCA menemui kekalahan.

Memandangkan 97 peratus kaum cina telah sepakat menolak BN pada PRU13, ini bermakna MCA sudah lagi tidak relevan berada dalam kancah dunia politik hari ini. Jadi, tidak perlulah MCA bersusah payah menunjukkan kesungguhannya sekarang untuk membantu BN kerana semua orang sudah tahu APA CINA MAHU!

Chor Chee Heung

ALOR SETAR - MCA akan mengerahkan anggotanya dan penyokong BN untuk melawan semula kenyataan yang cuba menjatuhkan kerajaan dengan fitnah seperti yang disebar menerusi laman media sosial.
  
Naib Presiden MCA Datuk Seri Chor Chee Heung berkata penyebaran fitnah terhadap kerajaan pada PRU13 menerusi laman sosial sedikit sebanyak menjadi punca kekalahan ramai calon BN.
  
"Pihak pembangkang telah menggunakan laman sosial pada PRU yang lepas untuk berkempen dan mereka telah mengeluarkan dakwaan yang tidak berasas terhadap kerajaan.
  
"Rakyat pula lebih gemar menerima apa yang dibaca secara bulat-bulat tanpa menganalisis dahulu sama ada dakwaan yang dikeluarkan itu benar atau tidak," katanya kepada pemberita selepas majlis penyerahan sumbangan program Akhiri Zaman Miskin (1Azam) di sini hari ini.
  
Beliau berkata rakyat tidak harus mempercayai dakwaan yang dikeluarkan 100 peratus kerana mereka sepatutnya memeriksa dahulu sama ada dakwaan itu benar atau tidak sebelum membuat persepsi sendiri.
   
"Cuba lihat negara Singapura, mereka telah menyekat kebebasan untuk bersuara di laman sosial kerana banyak perkara yang tidak benar didedahkan dengan senang.
  
"Malaysia masih bersifat terbuka kerana kita tak mahu sekat sesiapa untuk nyatakan pendapat mereka tapi pastikan apa yang mereka tulis itu betul," katanya.
  
Chor, yang merupakan bekas Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, berkata rakyat perlu dididik agar tidak menerima segala informasi yang disiar di laman sosial secara bulat-bulat.
  
Terdahulu, beliau menyampaikan sumbangan kepada 37 penerima yang terdiri daripada ibu tunggal.   

"Walaupun kita kalah untuk mempertahan kerusi Parlimen Alor Setar dan (beberapa) kawasan Dewan Undangan Negeri, kita tetap tunaikan janji yang telah kita buat sebelum ini.
  
"Kita harap dengan bantuan ini, mereka dapat berdikari untuk mencari rezeki tanpa perlu bergantung kepada bantuan kerajaan," katanya. - Bernama

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
15 ulasan:
Write comments
  1. Main wayang je lebih MCA nih. Gua ingat mereka ni bersama-sama DAP untuk menjatuh kan BN, namun hasrat mereka tak kesampaian juga. Baru sekarang nak tunjuk konon menyebelahi BN. Sepanjang kempen PRU13, semua mengetahui bahawa mane ada MCA membalas serangan DAP. Semua pakat2 senyap dan buat2 tak nampak je. Piiiiiraaaah.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju bro..ini cinabeng memang banyak celaka!

      Padam
    2. betul tu, dah terasa takda wakil dlm kjaan negeri bru dah basuh taik. sudah2lah UMNO weiii....sampai bila korang ni nak kena main dgn mca dan pas plak isu perpaduan. UMNO kini dlm keadaan terbaik, tapi msih mcm pondan.

      sebelum mca nak temberang jauh, lebih baik la korang bersihkan dulu taik yg ada dlm THE STAR tu...yg kerjannya dok belasah kjaan aje, tu kan ke mca punya ?!!

      Padam
    3. Kita tunggu apa kata Ah Jib Gor...hehehe

      Padam
    4. jentera pilihanraya MCA dan Gerakan tak bergerak langsung sebelum PRU13...jelas betul mereka mensabotaj BN/UMNO. Tapi UMNO berdegar2 memberi amaran pada ahli sendiri, akan diambil tindakan disiplin, disula ikut tapak kaki sampai tengkorak kepala dan dilaknat 7 keturunan jika tak dengar cakap ketua atau sabotag calun yg dilantik....

      Padam
  2. Teringat lagi waktu menjelang pilihanraya ..panggil MCA kawasan untuk binv=cang berkenenaam demgan gerak gempur pilihanraya tapi jawapan yang diterima "Gua tengah makan laa..lu orang bikin sendili laa" sedang calon wakil Parlimen adalah orang MCA..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sekarang baru orang Melayu sedar..tak kira cina MCA ka.GERAKAN ka apatah lagi cina DAP...semuanya tak boleh pakai dan dipercayai..

      Biar Melayu PAS & Melayu PKR jilat sampai kering buntut cinabeng lkhanat berak tak pernah basuh ni..

      Padam
    2. org2 melayu dah sedar tapi pemimpin melayu masih lg lena diulit chinadoll apekeher????

      Padam
  3. ni semua muka2 nk publisiti muarah aja bro..takut2 org ramai melupakn terus MCA,GERAKAN dn seangkatanye!

    BalasPadam
  4. MCA, Gerakan dan DAP memang bersekongkol untuk menjatuhkan UMNO(BN).
    Mari kita bersama-sama meneruskan kempen boikot bisnes Cina untuk selama-lamanya!

    BalasPadam
  5. pastikan UMNO ambil balik kerusi majoriti melayu masa PRU14.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu..biat MCA bertanding di kawasan cina..lekas sikit pupus

      Padam
  6. MCA ni kuat menipu..baru sekarang nak sedar..

    BalasPadam
  7. Baik dr mca...gerakan atau pun dap mereka dr satu bangsa yg sama...
    Bererti mkn babi pun sama2...
    Lu org ada paham maksud gua.....

    BalasPadam
  8. Paling cerdik PM Najib..masih lagi lantik baris baris dari MCA dan Gerakan..BENGONG PUNYA OLANG.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.