Isnin, 8 Julai 2013

Siapa Pilih Cinabeng Ni Jadi Ahli Parlimen.. Kalau Tak Buta Mesti Bodoh!

    12:13:00 PG   No comments

Lim Lip Eng Bersama Anjing

Harap tak ada yang terasa atau makan hati dengan tajuk artikel dekat atas tu. Bagi siapa yang sudah melihat klip video YouTube di bawah pasti akan tergelak sambil menepuk dahi memikirkan macam mana pengundi kawasan Parlimen Segambut boleh memilih seekor anjing menjadi wakil rakyat.

Tapi itulah hakikat yang harus diterima oleh pengundi kawasan Parlimen Segambut kerana  telah memilih calon dari Pakatan Pembangkang pada PRU13 yang lepas untuk mewakili suara mereka di dalam dewan parlimen untuk tempoh lima tahun lagi.



Gelagat Lim Lip Eng yang tidak fasih berbahasa kebangsaan serta memandai-mandai mengambil alih tugas Speaker Dewan semasa sesi perbahasan dalam Dewan Rakyat telah mengundang reaksi negatif banyak pihak.

Tidak kurang juga ada yang mempersoal taraf kerakyatan MP Pembangkang ini kerana tahap penguasaan bahasa Melayunya yang sangat teruk mengalahkan pekerja asing Bangladesh yang baru seminggu datang bekerja di Malaysia.

Jika beginilah kualiti wakil rakyat dari Pakatan Pembangkang, tidak mustahil lama kelamaan Dewan Rakyat yang mulia dan sangat dihormati ini akan bertukar menjadi pasar borong yang sesak dan kecoh dihuni oleh penjual daging babi.

Apa guna kaum cinabeng mendabik dada kononya mereka telah hidup lama di Malaysia dan merasa sangat marah apabila digelar sebagai kaum pendatang kalau bahasa kebangsaan yang mudah untuk dipelajari masih gagal dikuasai. Pergi balik Tong San lah!

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.