Sabtu, 21 Disember 2013

Hadi Awang Ni Faham Ke Apa Itu GST!!

    12:40:00 PTG   2 comments

hadi-awang-sawah-idiot

Wak J: Kalau dah bukan 'ahli' dalam bidang ekonomi tu tak payah lah nak sibuk tunjuk pandai mengulas atau memberi pandangan tentang perkara yang sediri tak ketahui.

Hadi Awang sudah teiliti betul-betul ke segala maklumat berkenaan GST sebelum ia dilaksanakan nanti. Apa yang pasti Hadi Awang sendiri pun tak berminat ambil tahu tentang perkara ini kerana dalam kepala otak dia orang telah didoktorikan bahawa GST membebankan rakyat, padahal tidak sebaliknya.

Harap Hadi Awang study dulu tentang GST sebelum membuat kenyataan, kalau tidak nampak macam orang jahil cuba menunjuk pandai kononya dia memang ahli dalam semua bidang..Hadi awang cakap orang putih pun tak tahu lagi nak sembang pasal GST!

'ULAMA'..selain ditakrifkan sebagai pewaris Nabi, ulama juga bermaksud sesorang yang menguasai semua cabang ilmu bukan sahaja terbatas pada ilmu akhirat, tetapi boleh menguasai ilmu duniawi juga.
 
KUALA LUMPUR - Cukai barang dan perkhidmatan (GST) yang akan diperkenalkan kerajaan pada April 2015 merupakan satu konsep yang zalim mengikut Islam.

Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata, ini berikutan GST akan dikenakan kepada semua golongan rakyat, tanpa mengira kaya atau miskin.

"Konsep adil dalam Islam ialah bukan semua orang akan kena. Kalau cukai, kena ikut kemampuan masing-masing.

"Tapi GST semua kena bayar.. ini konsep yang salah. Ini konsep yang zalim dalam Islam," katanya ketika berucap di majlis perasmian kempen Faham GST Tolak GST anjuran PR, di sini.

Beliau berkata, selain GST yang bakal diperkenalkan, beberapa siri kenaikan harga yang diumumkan jelas menunjukkan kerajaan tidak mampu mengurus sumber yang ada dengan baik.

"Kewangan tak cukup sebab sumber yang ada bocor dengan projek mewah. Bocor dengan rasuah dan pelbagai salah laku.

"Maka kerajaan terpaksa ambil duit rakyat untuk bayar hutang yang akhirnya membebankan semua rakyat," katanya.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
2 ulasan:
Write comments
  1. korang tak tahu ke??? Hadi awang ada PhD dlm ekonomi tu....so jgn main main yer?? karang marah para AHLUL BAHALOL PAS...

    BalasPadam
  2. Macamni ada hati nk memerintah jadi PM kat putrajaya!!!

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.