Selasa, 21 Januari 2014

Demi Anwar..Khalid 'Gagap' Halau Keluar Pelabur Jepun Dari Selangor?

    12:20:00 PG   3 comments

khalid-ibrahim-tidur

Wak J: Kalau benar Khalid Gagap rasa tindakan kerajaan Jepun menghalau Anwar dari memasuki negara itu sebagai satu tindakan yang sungguh menghinakan, apa kata kita cabar pula Khalid Gagap melakukan perkara yang sama dengan mengusir pelabur Jepun yang melabur di negeri Selangor.

Ada berani tak!

Sebelum ini Anwar dan penyokong taksubnya begitu galak menghina orang, menghina pemimpin kerajaan dan juga negaranya sendiri kerana diperintah oleh Barisan Nasional. Tapi hari ini tiba giliran Anwar pula dihina sehinanya.

Itu baru penghinaan di dunia belum lagi di akhirat.

'Halang Anwar masuk Jepun satu penghinaan'

SHAH ALAM
- Susulan kejadian Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang dihalang memasuki Jepun, Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim menyatakan perkara itu menghina kedudukan ketua pembangkang tersebut.

Abdul Khalid  juga berkata, perkara itu dikesali berlaku kepada Anwar yang juga Penasihat Ekonomi Negeri Selangor dan negeri tersebut juga mempunyai hubungan diplomatik dengan Jepun yang menjadi pelabur terbesar di Selangor.

"Kerajaan Selangor amat  kesal dengan kejadian yang menimpa  Anwar  di mana beliau telah dihalang daripada memasuki negara Jepun berdasarkan laporan ‘sesuatu yang berlaku tahun lalu’ yang dikeluarkan oleh kerajaan Malaysia.

"Kerajaan Negeri berpendapat perbuatan ini  menghina kedudukan beliau selaku Ketua Pembangkang Malaysia yang telah dipilih oleh rakyat secara sah menjadi Ahli Parlimen menerusi PRU13, lalu.

"Lebih dikesali kerana Kerajaan Selangor mempunyai hubungan baik dari segi diplomatik dan ekonomi dengan Jepun di mana pelabur Jepun adalah pelabur asing terbesar di Selangor manakala Datuk Seri Anwar Ibrahim pula adalah Penasihat Ekonomi Negeri Selangor," katanya pada satu kenyataan media.

Sinar Harian

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments
  1. Ada BERANI....? Nanti seluar dalam pun tidak dapat beli, gaji YB ADUN diturunkan semula....

    BalasPadam
  2. menghina ketua pembangkang?...pakatan rakyat pun tak pernah berdaftar, nak menghina apa?...bodoh

    BalasPadam
  3. Apabila melakukan hinaan kepada PM Najib, semua suara komponen BN kelu kerana kutukan dan cercaan yang amat dasyat dilakukan oleh PR dan pengikutnya. Tiba-tiba dengan Kuasa Allah Yang Maha Esa, bukan Umno atau BN atau rakyat Malaysia, tetapi Kerajaan Jepun yang HINA Anwar, sehina-hinanya. Kiasan seperti kesah Anwar ini, banyak terdapat dalam Al-Quran untuk kita ambil iktibar.

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.