Rabu, 22 Januari 2014

Sebahagian Wang Negara Yang Dibawa Lari Anwar Di Bawah Jagaan Yakuza?

    11:02:00 PTG   6 comments

note-500-1000
Anwar Ibrahim rompak PERBENDAHARAAN NEGARA DENGAN GUNA JAWATAN SEBAGAI TIMBALAN PERDANA MENTERI bernilai THRILLIONS Ringgit masa jadi TIMBALAN PERDANA MENTERI dan MENTERI KEWANGAN pada 1997-1998 dengan cara PINDAHAN DANA RESERVE PERSEKUTUAN ke negara-negara pesisir pantai luar negara. Niat Anwar masa tu senang saja.

Anwar takut Dr Mahathir nanti mati dalam jawaatan sambil PEGANG KERUSI PERDANA MENTERI. Anwar bimbang jika dia tidak dapat merasa nikmat menjadi SEORANG PERDNA MENTERI SEMASA HIDUP.

Pemindahan FEDERAL RESERVE NOTE ke negara-negara pesisir pantai luar merupakan SATU TINDAKAN SABOTAJ EKONOMI NEGARA. Dr Mahathir dapat tahu yg mana jika terjadi apa2 Anwar akan BLAME bahawasanya "INI KEPUTUSAN KABINET DAN DR MAHATHIR TAHU SEBAB DIA PERDANA MENTERI DAN LULUS PERKARA BEGINI".

Modus operandi yang sama Anwar guna dalam isu PROJEK IC SABAH. Semua orang tahu itu kerja siapa tapi LAST SEKALI DR MAHATHIR YG BERSALAH SEBAB DIA PERDANA MENTERI.

Berbalik pada kes PINDAHAN DANA tadi. Tujuan sabotaj di buat adalah bagi menimbulkan kacau bilau dalam negara sama seperti rusuhan berdarah Indonesia May 1998. Di Indonesia apabila ekonomi lumpuh akibat sabotaj dari tangan luar pihak asing, rakyat menuntut SUHARTO di gulingkan dan di ganti Wakil Presiden(TIMBALANnya) mengepalai kerajaan.

Inilah yang Anwar plan semasa membuat pindahan FEDERAL RESERVE NOTE KERAJAAN. Dr Mahathir dapat hidu perkara ni awal bulan July 1998. Satu langkah drastik utk menyelamatkan ekonomi negara Dr Mahathir buat apabila mengetahui simpanan reserve kerajaan persekutuan telah DRY.

Bermula Ogos Dr Mahathir melalui MTEN telah mengarahkan pembekuan perjalanan dana-dana KE LUAR NEGARA dan DANA-DANA serta SEGALA SIMPANAN RINGGIT di luar negara PERLU DI BAWA PULANG SEBELUM 1 SEPTEMBER 1998. Jika tidak dibawa pulang WANG-WANG TERSEBUT TIDAK AKAN ADA NILAI LAGI.

Serentak dengan itu MTEN mengambil-alih peranan Kementrian Kewangan menguruskan hal POLISI KEWANGAN MALAYSIA. Anwar masa itu cuma jadi macam patung. Pindahan dana yang Anwar lakukan pada May 1998 menggunakan alasan "DENGAN RESTU KABINET DAN PM" seperti mana yang diterangkan Gabenor Bank Negara Dato Murad masih belum Anwar pindah masuk balik ke Malaysia.

Jumlahnya lebih 3 bilion Ringgit. Banyak tu. Masa tu berduyun-duyun orang cina tiba-tiba bawa balik duit-duit mereka. Dr Mahathir menanti penuh pasti sementara negara meniti tarikh 1 September 1998. Menjelang 1998 Bank Negara Malaysia mengumumkan Note RM 1000 dan RM500 TIDAH LAGI LAKU SAHNYA UTK DI DAGANGKAN.

Anwar terkejut. 2 September 1998 Anwar dilucut jawatan dari jawatan Timbalan Perdana Menteri yang MENGHALANG LANGSUNG dirinya dari access masuk ke Kompleks pejabat Timbalan Perdana Menteri di Seri Perdana.

Pada 3 September MKT Umno melucut Anwar dari jawatanya sebagai Timbalan Prrsiden Umno serta MKT dan juga membuat satu lagi langkah berani mati iaitu MEMECAT ANWAR DARI MENJADI AHLI UMNO.

Banyak orang kata langkah Umno ni salah. Namun selepas 16 tahun apabila membaca semula kisah apa yang sebenarnya berlaku pada 1998 LANGKAH TERSEBUT SEBENAR BUKAN HANYA BETUL TAPI TEPAT.

Pada hari ini nilai pindahan dana yang Anwar rompak dari Perbendaharaan Malaysia pada 1998 bernilai lebih THRILLIONS RINGGIT. Ini wang rakyat. Wajar Anwar kembalikan pada rakyat Malaysia atas apa yang dia dah rompak dari rakyat.

Bayangkan.....jika wang ini dikembalikan pada kerajaan. Minyak, ayam dan ikan boleh jadi murah sebab boleh guna duit tu untuk di subsidi pada barangan di Malaysia. Aktiviti yang Anwar buat merupakan aktiviti money laundry dan merupakan kesalahan serius pada mana-mana negara.

Namun dalam kes Anwar ianya di buat atas kapasiti Anwar sebagai Menteri kanan pada masa itu. Ini antara GOVERMENT to GOVERMENT. Ada IMUNITY dan ini tidak boleh di dakwa. Langkah Jepun menghalang(unofficial) Anwar access kepada DANA tersebut adalah bagi menyelamatkan hubungan baik 2 negara antara Jepun dan Malaysia. Langkah betul.

Lagipun, lawatan Anwar ke Jepun pada kali ini, dikatakan atas jemputan anak kepada pengasas YAKUZA, dan mungkin, faktor itu, antara penyebab mengapa beliau dihalang masuk selain statusnya sebagai bekas BANDUAN.

Sumber: Facebook & Blog

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
6 ulasan:
Write comments
  1. hahaha...lawak la citer ni...boleh suruh Reza Rosmah buat filem lah...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lawak ke der?...tapi kisah Al-Jubs kena halau dari Jepun tu memang real kan?

      Padam
  2. Budak hingusan mmg sentiasa dalam denial.. Denial syndrome.. Kesian anwar's supporter.. Kena tipu

    BalasPadam
  3. RM 3 billion jadi trillion,maknanya sempat tukar ker yen la utk buat bisnes dengan yakuza.Bagi orang Pas, makan ler dengan duit tu.Kalau anwar jdi PM la.Sampai bila2 dia tak akan jadi PM.Pas,Pkr dan Dap mesti berangan sakan punya, dek cong si anwar.

    BalasPadam
  4. Ooo itu puncanya 1998 anwar dilucutkan jawatan dlm Umno.
    Sia2 aku sokong PKR ,, betul2 terpedaya dgn Anwar. Cilaka,cilaka,cilaka,KO anwar KO

    BalasPadam
  5. taka cete ..nenek ko leh cete......keep on dreaming le semoga ko gumbira berok

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.