Tak Perlu Kecoh GST Hanya 6% Je...

reset-gst

Wak J: Ada orang tidak kisah jika terpaksa bayar lebih untuk memiliki barangan yang disukai  atau merasai makanan yang digemari tetapi orang ini jugalah yang paling kuat komplen sehingga sanggup berguling-guling atas jalan raya bila disuruh bayar cukai.

Kadar 6 peratus cukai barangan dan perkhidmatan (GST) yang akan dikuatkuasakan Kerajaan pada April tahun hadapan dilihat tidak memberi kesan langsung pada taraf hidup rakyat jika foto di atas dijadikan rujukan untuk mengetahui tabiat rakyat Malaysia berbelanja.

Jika begini gaya rakyat Malaysia berbelanja, jadi apa signifikanya Pembangkang menganjurkan demo bantahan terhadap perlaksanaan GST pada 1 Mei lepas?

2 Responses to "Tak Perlu Kecoh GST Hanya 6% Je..."

  1. GST tu cukai ke Subsidi? Siapa suka cukai tambahan?

    Pasti ke Service Tax tu dimansuhkan? susah nak percaya ni.

    BalasPadam
  2. Sila baca artikel saya tentang GST.

    http://hisemudinkasim.blogspot.com/2013/11/gst-pro-kon-mengubah-persepsi-rakyat.html

    BalasPadam

Wak tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan atau komen yang diutarakan melalui laman blog ini. Ia adalah pandangan peribadi masing-masing dan tidak semestinya mewakili pendirian Wak selaku pemilik blog.

Sila guna bahasa dan ayat yang sopan ketika menulis komen atau meluahkan pendapat kerana setiap komentar yang diutarakan melambangkan ciri keperibadian diri anda sendiri.