Sabtu, 24 Mei 2014

UMNO Memang Celaka Selagi Ada Khairy?

    3:00:00 PTG   13 comments

khairy-ketua-pemuda-umno-pondan

Wak J: Menggunakan pendekatan politik ala-ala pondan seperti yang ditunjukan oleh ketua Pemuda UMNO Malaysia dengan memohon maaf pada DAP ekoran kekerasan yang dilakukan ahli UMNO kerana menyerang pejabat DAP baru-baru ini tidak lagi relevan dengan susana politik semasa.

Dalam isu ini, kita tidak boleh menyalahkan pemimpin DAP sepenuhnya kerana melemparkan kata-kata kesat tersebut ketika dalam sidang dewan di Pulau Pinang beberapa hari lepas. Sebaliknya, Khairy selaku ketua pemuda perlu lantang mengecam kenyataan biadap Adun Sri Delima mendakwa seramai 3 juta ahli UMNO yang ada sekarang celaka dan bukanya duduk diam main 'pocket ball', memohon maaf serta membayar ganti rugi.

Tindakan Khairy memohon maaf dan sanggup membayar ganti rugi pada DAP yang disampaikan melalui laman sosial tweeter miliknya kini hanya menjadi bahan jenaka politik selain membuatkan kalangan ahli UMNO itu sendiri rasa meluat dengan gelagat pemimpin atasan mereka yang lemah, longlai dan lembik seperti pondan yang kehilangan krim pelincir.

www.infoanda.net

DAP Tidak Terima Maaf Khairy

KUALA LUMPUR - DAP menolak permohonan maaf Ketua Pemuda UMNO ekoran kekerasan ahli UMNO yang bertindak menyerang ibu pejabat DAP di Kuala Lumpur, semalam.

Pemimpin DAP Ong Kian Ming berkata, KJ perlu meminta maaf secara terbuka dan bukannya membuat kenyataan peribadi menerusi laman sosial twitter.

“Permohonan maaf secara peribadi tidak boleh diterima,” katanya kepada media hari ini.

Khairy turut menawarkan untuk membayar ganti rugi diatas kerosakan yang dialami DAP namun Kian Ming turut mahu Ahli Parlimen Rembau itu membuat permohonan secara terbuka.

Kelmarin, sekumpulan ahli UMNO membuat bantahan dihadapan ibu pejabat DAP Kuala Lumpur ekoran berang dengan kenyataan yang dikeluarkan pemimpin parti tersebut< RSN Nayer pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang.

Nayer yang mengeluarkan kenyataan 'UMNO Celaka' mengulanginya ketika ceramah parti tersebut di Pulau Pinang dan bertekad untuk tidak akan memohon maaf diatas kenyataan yang dikeluarkannya - Rakyat News

Wak Jengkol

About Wak Jengkol

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Previous
Next Post
13 ulasan:
Write comments
  1. Kau pandai sangat, ngapa tak bertanding pemilihan kat peringkat Cawangan, Bahagian?

    Biol dan bangang!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sedap ke najis kj tu ko mkn...siap jilat lagi lubang jubor dia haaa

      Padam
    2. Biol dan bangang... anda hanya mengesahkan yang umno peringkat caw dan bhg hanya pandai dlm mencantas bakal ahli yang berpotensi dan bijak.... tinggallah ahli yang biol dan bangang macam kau.....

      Padam
  2. KJ ini Melayu ke atau Layu? Atau pun pariah macam rayer. Dengar cerita rayer dah kecut telor bersembunyi.
    Kalaulah KJ ini Melayu malu orang melayu semua kerana KJ suka main bola lisut. Dengan Melayu begitu lantang SHUT UP konon. Dengan pariah melutut minta maaf.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pantat le engko!

      Padam
    2. 4:15 bebal

      Padam
  3. Admin blog anjing ni la paling celaka!

    BalasPadam
  4. Khairy Jamaluddin liberal..menantu babah plg bangsat!!ketua pemuda plg bacul dilahirkan..pergi jahanam anak omak!!

    Ipohmarley

    BalasPadam
  5. Artikel yg. BERNAS Wak Jengkol!

    Patutnya KDN TANGKAP si GANGSTER-KELING-DAPBANGKAI-CELAKA tu bawah undg-undg TERORISMA ; kerana memang mahu mencetuskan satu lagi 13 Mei!

    Malangnya, tengok seorg. lagi pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL -mudin, yg. asyik nak jaga hati si KAPIRDAJAL, nak polis siasat dgn. TERPERINCI gertakan bakar ibupejabat DAPBANGKAICELAKA oleh PEMUDA UMNO (tapi tak termasuk si LIBERAL-mamat-kari), spt. dilapurkan peminat si dua LIBERAL ini, si EvangeliSStar!

    Dan lepas tu, psl. nak pinda cermin gelap,aku syaki, supaya pengguna ELITnya lebih SELESA , cepat benar si LIBERAL-mudin nak ambil perhatian! Majoriti MANGSA kemalangan jlnraya adalah penunggang motosikal yg. tak dak pun cermin gelap, dan dr. umat Islam/Melayu, terutamanya yg. hidup susah! Sepatutnya pindaan cermin gelap adalah utk. MENGHARAMkan PENJENAYAH lori/bas/kereta BUAS bersembunyi belakang cermin gelap, bila melakukan JENAYAH termasuk jenayah kemalangan jlnraya!!

    Asyik sibuk dgn. isu cermin gelap, tapi mana perasaan SIMPATI si Menteri LIBERAL ni pd. dua mangsa Islam/Melayu (suami-isteri, yg. sekrg. meninggalkan LIMA anak yatim-piatu), mahupun mangsa-mangsa lain, yg. terbunuh dgn. amat ngeri dan kejam, dlm. kemalangan jlnraya akibat LORI BUAS?! Aku syaki lori BUAS ini yg. menyebabkan mangsa terjatuh dr. motosikal asalnya, dan kemudian MENGGILIS pula mangsa - dan sepatutnya mengikut undg-undg, tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi! Apahal Menteri LIBERAL ni boleh biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni?!

    Bahkan jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti mangsanya umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI KATAK/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA/BAS BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong – umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya) akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu mcm. dr. GENG-KONGSI-GELAP!

    Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140524/dn_13/Lima-beradik-jadi-yatim-piatu :

    Lima beradik jadi yatim piatu

    Oleh NORAZRIN MARZUKI

    KUALA LUMPUR 23 Mei - Lima beradik menjadi yatim piatu dalam sekelip mata apabila ibu bapa mereka terbunuh dalam kejadian langgar lari berhampiran susur ke Cheras di Jalan Loke Yew di sini pagi ini.

    Dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 pagi itu, mangsa, Jefri Mohd. Zain, 46, dan isterinya, Noorsalawati Ibrahim, 40, yang menaiki motosikal mati di tempat kejadian setelah digilis sebuah lori yang membawa muatan pasir.

    Difahamkan, pemandu lori itu bagaimanapun terus meninggalkan tempat kejadian.

    Ketua Trafik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Rosli Mohd. Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.
    Beliau berkata, siasatan awal mendapati motosikal yang ditunggang oleh Jefri hilang kawalan sebelum kedua-dua mangsa terjatuh ke atas jalan raya.

    "Sebuah lori yang mengikut rapat motosikal mangsa dari arah yang sama tidak sempat mengelak lalu merempuh dan menggilis kedua-dua mangsa. Mereka meninggal dunia serta merta di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.....

    "Saya harap orang ramai dapat membantu pihak polis menjejaki pemandu lori yang tidak bertanggungjawab melarikan diri dan meninggalkan tempat kejadian.

    "Jika mengikut undang-undang, lori dilarang berada di atas jalan raya pada waktu pagi iaitu di mana kemuncak orang mahu pergi ke tempat kerja," katanya.

    Makcik Sambal Belacan.

    BalasPadam
  6. SEPAK JER MASUK LONGKANG KETUA PEMUDA ANAK OMAK NI. BUAT MALU MELAYU JER.

    BalasPadam
  7. UMNO memang celaka selagi ada Khairi dan Hishamudin !!!
    ..........

    ..........

    Oh ya dan jugak Najib!!!

    Semua geng pondan!!!

    BalasPadam
  8. Nanti da bergaduh. Puak2 ni la yg dok menyorok kt umah.

    BalasPadam
  9. "Peneraju utama perjuangan Liberal IMF yang begitu lantang menentang Hak KeIstimewaan Melayu ? Tidak lain dan tidak bukan - Khairy Jamaluddin (Ketua Pemuda Umno dan Menteri Belia ketika ini), Omar Mustapha Ong (Pengarah Petronas dan Penasihat Najib), Ganen Sarvananthan (sekarang di Khazanah) dan Zaki Zahid (bekas ketua Tingkat 4 dan kini Pengarah KFC Holdings)". Dari http://dinturtle.blogspot.com/2014/05/kj-pejuang-kesamaratan-pernah-menentang.html.

    Yang Melayu di atas tak sedar mereka dihantar keluar negara dengan biasiswa kerajaan kerana mereka melayu yang menggunakan Peruntukan Hak keistimewaan orang Melayu seperti di nyatakan Perlembagaan Persekutuan Tanah Melayu.

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.