Ahad, 13 Julai 2014

Hannah Yeoh Masih 'Jijik' Dengan Islam Setelah 6 Tahun Mendekati Orang Melayu

    7:54:00 PG   10 comments

hannah-yeoh-peluk-islam2

Speaker DUN Selangor, Hannah Yeoh dikhabarkan mengamuk dan akan membuat laporan polis beberapa hari lepas apabila sebuah laman sosial Facebook menulis satu status mengenai dirinya yang sudah memeluk Islam setelah enam tahun percubaan wakil rakyat dari DAP itu mendekati orang Melayu dengan berimejkan seorang muslimah.

Dalam satu kenyataan medianya, Hannah Yeoh bertegas bahawa dirinya tidak akan sesekali memeluk agama Islam dan akan terus kekal dengan agama yang dianutinya sekarang sehingga mati.

"Saya menganut agama Kristian dan tak pernah memeluk Islam,” tegas Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh menafikan dakwaan kononnya beliau memeluk Islam dengan rasa marah sekali.

hannah-yeoh-peluk-islam

Menurut Adun Subang Jaya itu lagi, ada pihak menuduhnya sudah memeluk Islam mungkin kerana melihatnya kerap bertandang ke masjid dan berpakaian seperti seorang muslimah. Dalam pada itu, Hannah sekali lagi bertegas bahawa penampilnya itu hanyalah untuk menjaga hati orang Melayu agar mereka terus menyokongya.

Oleh kerana tidak mahu dikaitkan dengan Islam atau memeluk agama yang dianuti oleh orang Melayu itu, satu laporan polis akan dibuat terhadap pemilik akaun Facebook tersebut berhubung dakwaan terhadapnya sudah memluk Islam kerana telah mencemarkan reputasinya selaku penganut Kristian sejati.

Beberapa hari lepas kecoh di laman sosial apabila ada pihak meminta pegesahaan terhadap dakwaan yang mengatakan Hannah Yeoh telah menikut jejak langkah Felixia Yeap mendalami ilmu tentang Islam apabila dilihat seringkali mengenakan busana Muslimah dan berkunjung ke masjid.

Status laman soisal yang tertulis 'setelah beramah mesra bersama umat Islam di SS13, Speaker Selangor, Hannah Yeoh menyuarakan keinginannya untuk memeluk agama Islam dan meluahkan kekagumannya kepada hukum hudud' turut dipaparkan sekali dengan gambar wakil rakyat dari DAP itu dilihat sedang bermesra dengan penduduk ketika majlis berbuka puasa.

Baca juga sindiran Helen Ang terhadap Hannah Yeoh di sini

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
10 ulasan:
Write comments
  1. Anak Cina Islam13 Julai 2014 10:54 PG

    Ketika diperlihatkan rakan rakan dan kenalan kenalan muslimnya dikeluarkan dr Neraka dgn syafaat Nabi saw dan syafaat para solihin serta rahmat dr Allah swt mk ketika itu berdetik dihatinya, alangkah beruntungnya jika aku dulu didunia seorg muslim.
    "Org org yg beriman dan tidak mencampurkan imannya dgn kezaliman (kesyirikkan), mrk itulah org org yg mendpt keamanan dan mrk itulah yg mendpt petunjuk." 6:82.

    BalasPadam
  2. pas tengah mendakwahkan hannah tu. sabar-sabarlah. lama kelamaan, atas dakwah pas dalam pakatan, dia mungkin tertarik kepada Islam. sekarang pun, sebagai seorang Kristian, dia telah mendekatkan diri dengan Islam. berpakaian macam orang Melayu dan bergaul dengan orang Melayu.

    BalasPadam
  3. "Hannah Yeoh bertegas bahawa dirinya tidak akan sesekali memeluk agama Islam dan akan terus kekal dengan agama yang dianutinya sekarang sehingga mati".

    Hannah Yeoh dah tunjuk dia punya "true colours". Dia berazam untuk mati sebagai seorang kafir. Dia nak sangat jadi calon api neraka. Biarkan, biarkan. Cuma nak ingatkan orang Melayu Islam supaya jangan senang-senang dipedaya oleh evangelis Kristian tegar ini. Jangan ikut dia masuk api neraka.

    BalasPadam
  4. '........dakwaan terhadapnya sudah memluk Islam kerana telah mencemarkan reputasinya selaku penganut Kristian sejati......'

    He,he,he saya lebih beranggapan berita yang keluar dari blog tersebut lebih kepada PERLI & SINDIRAN terhadap tamaknya HY

    Tamakkan undi Melayu Islam sehingga sanggup keluar masuk surau/masjid!

    Ada komen yang telah saya baca ( lebih kurang ini maksudnya ) bahawa dia pun tidak suka kalau HY masuk Islam. Dengan perangainya yang tidak elok akan memalukan agama Islam kalau dia menjadi umat agama suci ini!

    Saya sokong sepenuhnya kenyataan ini!

    BalasPadam
  5. berasiam, awak ni lurus bendul betul. Hannah Yeoh ni seorang Kristian evangelis tegar. Dia dah terang-terang menyatakan yang penampilannya itu hanyalah untuk menjaga hati orang Melayu agar mereka terus menyokongya. Tak nampak ke yang dia menganggap memeluk Islam itu sebagai sesuatu yang sangat mencemarkan imejnya, sesuatu yang sangat menghinakan? Itu sebab dia siap-siap buat laporan polis terhadap pemilik akaun Facebook itu. Dia anggap memeluk Islam itu seolah-olah merupakan suatu jenayah yang serius. Setakat menafikan sahaja tak cukup ke? Itulah Hannah Yeoh yang sebenarnya yang kerjanya memang untuk memperdayakan orang Melayu Islam dengan menggunakan taktik sebijik macam Lee Kuan Yew dulu.

    BalasPadam
  6. Salahkah kalau seorang wanita bukan muslimah yang sering mengenakan pakaian muslimah digambarkan telah jadi muslimah?

    Itu setakat berpakaian, bagaimana kalau muslimah celop tadi menggunakan ungkapan "Allh" semasa berurusan dengan muslimah dan di masjid dan surau?

    What say you HY?

    BalasPadam
  7. Melayu ni mmg senang ditipu..

    1. Hanah yoeh kafir hbabi..hanya hpokrit.. Tengok MUKA pun dah tahu betapa sial & JIJIK beliau terhadap ISLAM..Sikit2 bakar2 pasal Islam & kemuliaan Jesus dalam Tweeter..

    Hannah Yeoh babi yg kononnya mampu menyamar & menerjah KEM LAWAN..
    Dia (Hannah) bermimpi dapat Kawin JESUS bila mati nanti

    2. Rosmah punya rambut lagi mahal dari HP la.. (bru kuar hp murah no 2 dah kecoh)

    BalasPadam
  8. Nur Hannah Yeoh Jannah bt Abullulah...mesti bergetar serban-serban lebai-lebai PAS...bergemalah takbir hingga meruntun jiwa-jiwa yang gersang mengalir air mata kesenduan mengharapkan barkat evangelist ni.

    BalasPadam
  9. as salam. sedangkan SYIAH yg berseban, berjanggut & berjubah itu pun extremely anti sunah, inikan pula pemikiran nasrani, yahudi & komunis cuba di asimilasikan dlm jiwa kita org melayu islam. Buktikan kamu (HY) ikhlas - claim gaji tinggi melebihi gaji PM. Ketka lemah pisau dibelakang, ketika kuat pisau itu ditengkok kita. Pegang KITABULLAH & SUNAH RASUL kamu org2 melayu x akan sesat.

    BalasPadam
  10. Pakcu Rantau Panjang15 Julai 2014 12:31 PTG

    Banyak YB yang perangainya macam sesumpah...cuma puak dok sokonglah yang kena faham dan tilik akan kebenaranya. Jangan pula sampai tertidur dengan warna sesumpah sudah lah....ko guano ?

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.