Ahad, 10 Ogos 2014

Bekas ADUN Kajang Dedah Pekung PKR

    2:06:00 PG   5 comments

lee-pekung-anwar

Setelah berita pemecatan Khalid Ibrahim dari Parti Keadlian Rakyat (PKR) tersebar dan menjadi viral di laman sosial hari ini, tiba-tiba muncul pula bekas ADUN Kajang, Lee Chin Cheh cuba menjadi hero dengan menggesa Menteri Besar Selangor supaya meneladani dirinya kerana sentiasa setia dan patuh pada arahan parti atau lebih tepat lagi arahan Anwar Ibrahim.

Secara tidak langsung, tindakan Lee mendedahkan kisah perletakan jawatanya sebagai wakil rakyat telah membenarkan segala dakwaan sebelum ini bahawa bekas ADUN Kajang itu melepaskan jawatanya semata-mata untuk memuaskan nafsu Anwar Ibrahim yang sangat gila hendak berkuasa.

Menurut Lee, Menteri Besar Selangor itu sudah dimaklumkan dengan arahan perletakkan jawatan sebelum berlakunya Pilihanraya Kecil DUN Kajang lagi.

Passat W
Kereta mewah tapi bulanan rendah. Klik pada foto kalau nak tahu

Dalam satu kenyataan lain, bekas Adun Kajang itu menyatakan bahawa 'kecurangan' dan keingkaran  Khalid Ibrahim terhadap Ketua Umum PKR telah bermula sejak tahun 2009 apabila MB Selangor itu enggan menurut perintah Anwar untuk 'membantu' parti dan ketaatanya pada Sultan Selangor berhubung isu rampasan Bible versi bahasa Melayu yang mana telah menyinggung hati pihak tertentu.

Kemunculan semula Lee di tengah-tengah kemelut penukaran jawatan MB Selangor setelah sekian lama bersembunyi sejak melepaskan jawatan ADUN Kajang, telah membuka satu lagi pekung Anwar dan PKR.

Pengumuman pemecatan Khalid Ibrahim dari PKR terpaksa dilakukan setelah Majlis Pimpinan Pusat PKR sebulat suara mendapati ADUN Pelabuhan Klang itu telah mengingkari arahan Anwar Ibrahim yang mahu memilih isterinya, Wan Azizah Wan Ismail sebagai calon Menteri Besar Selangor yang baru.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
5 ulasan:
Write comments
  1. jgn pcaya la alasan cina ni..klu tu alasan nye dia nk org dap sokong penuh anwar la...bab bible plak tu...org pas dh blah cari org dap...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang saya amat setuju ,Itu semua wayang je

      Padam
  2. Ingat Cina, ingat Babi. Teruskan kempen "Buy Chinese last".

    BalasPadam
  3. "Tan Sri Khalid Ibrahim adalah seperti keluarga saya" - Dato' Seri Anwar Ibrahim (Bakal Perdana Menteri Malaysia, isteri beliau bakal Menteri Besar Selangor)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kah kah kah sindiran yang tajam tu... boleh percaya ke cakap manusia hipokrik seperti Anwar Ibrahim ni... Biar dia melingkop...Tetapi yang bodohnya adalah pengikutnya yang setia sehingga dah tak boleh dipulihkan lagi.

      Padam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.