Ahad, 10 Ogos 2014

Wan Azizah Sudah Bersedia Ikut Jejak Suami Masuk Neraka

    5:00:00 PTG   No comments

anwar-zizah-mb-selangor

Isteri kepada bakal banduan Penjara Sg. Buloh yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Wan Azizah Wan Ismail dalam satu kenyataanya kepada media semalam mengakui bahawa dirinya tidak mempunyai pengalaman untuk mentadbir sebuah kerajaan negeri.

Namun, ibu kepada Nurul Izzah menegaskan bahawa misi pertukaran Menteri Besar Selangor yang direncanakan oleh suaminya melalui projek Langkah Kajang perlu dilakukan demi kebaikkan Pakatan Rakyat dan manfaat seluruh rakyat Selangor.

Menurut Wan Azizah, pertukaran jawatan menteri besar di Selangor bukan menjadi keutamaanya. Namun, di atas desakkan suami membuatkan ADUN Kajang itu tidak mampu menolak pencalonan terhadap dirinya sebagai Menteri Besar yang baru menggantikan Khalid Ibrahim.

Dalam satu ceramah yang dianjurkan PKR baru-baru ini, Wan Azizah turut menafikan dakwaan pihak tertentu bahawa pemilihan dirinya sebagai calon Menteri Besar Selangor itu bukan bersifat nepotisme atau menjadi boneka kepada suaminya yang bakal dipenjarakan tidak lama lagi di atas kesalahan meliwat bekas pembantu peribadi.

"Ini bukan nepotisme sebab saya pernah dilantik oleh Anwar mengetuai gerakan reformasi semasa suami saya berada di penjara pada 1998," katanya.
Sejak berita pencalonan isteri kepada Ketua Umum PKR (KETUM) sebagi MB Selangor yang baru diumumkan oleh Majlis Pimpinan Pusat PKR pada tanggal 21 Julai lalu telah mengundang reaksi kurang senang dari pelbagai pihak terutamya dari penyokong PKR sendiri yang melihat senario pemecatan ADUN Pelabuhan Klang itu sebagai satu tindakkan yang zalim dan rakus.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.