Isnin, 10 Oktober 2016

Keluarnya Mahathir Dari Proton Membawa 1001 Rahmat

    9:22:00 PTG   3 comments


Perletakkan jawatan Mahathir selaku penasihat Proton beberapa bulan lalu telah membawa 1001 rahmat kepada syarikat pengeluar kereta jenama tempatan berkenaan.

Proton Holdings dalam satu kenyataan hari ini melaporkan model Saga terbaru yang dilancarkan pada hujung September lalu mendapat sambutan amat menggalakkan apabila menerima lebih 4,000 tempahan setakat ini dan dijangka meningkat pada bulan hadapan.

Menurut CEO Proton Edar, sambutan yang diberikan terhadap Saga baru itu menjadikanya antara model kereta keluaran Proton yang mencatatkan prestasi jualan terbaik dalam masa yang singkat.

Ekoran dari permintaan tinggi terhadap model Saga baru ini sudah pasti ia satu berita gembira serta memberi kelegaan di hati pekerja dan vendor Proton yang sebelum ini bimbang tentang nasib mereka jika operasi pengeluaran kereta dihentikan akibat jualan merosot.

Menerusi perkembangan terbaru mengenai jualan kereta baru Proton ini secara automatiknya telah menutup mulut dan menafikan segala dakwaan pihak tertentu yang mengatakan Malaysia akan bankrap tahun ini.

Nampaknya usaha Perdana Menteri, Najib Razak menyelamatkan Proton dengan menyuntik dana kepada syarikat pengeluar kereta nasional berkenaan bagi meningkatkan kualiti dan menaikkan semula jualan keretanya membuahkan hasil.

Kluang Today

Tentang Kluang Today

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
3 ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.