Rabu, 12 Oktober 2016

PRU14 Dijangka Sebelum Anwar Keluar Penjara

    1:01:00 PG   No comments

anwar-mahathir-pru14

"Apa sekalipun yang terjadi, aku mesti keluar dari Sg Buloh sebelum Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) berlaku. Jika tidak jahanam Pakatan Harapan dikerjakan Mahathir".

Situasi di atas hanyalah imiginasi penulis yang cuba menggambarkan keadaan bertapa terdesaknya Anwar Ibrahim sekarang.

Berdasarkan tinjauan yang dilakukan, ramai menjangkakan PRU14 akan berlaku sebelum Anwar Ibrahim dibebaskan dari penjara Sg Buloh.

Menurut sembang-sembang di laman sosial, tujuan utama dibuat pilihan raya sebelum Anwar dibebaskan adalah untuk memastikan gabungan Pembangkang terus berpecah akibat perbalahan dan perebutan kerusi.

Ramai bersetuju termasuk penulis hanya Anwar sahaja mampu menyatukan parti-parti dalam Pakatan Pembangkang yang sedang bergolak sekarang ini sekiranya banduan jenayah liwat itu keluar dari penjara.

Penulis difahamkan, Mahkamah Persekutuan pada Rabu, akan mendengar permohonan Anwar sebagai usaha akhirnya menggunakan saluran perundangan untuk mengetepikan sabitan dan hukuman penjara lima tahun kerana meliwat bekas pembantunya.

Anwar dijatuhi hukuman penjara lima tahun di Penjara Sg Buloh selepas Mahkamah Persekutuan pada 10 Feb, 2015 mengekalkan sabitan dan hukuman penjara yang dijatuhi oleh Mahkamah Rayuan pada 7 Mac, 2014.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.