Selasa, 17 Ogos 2010

Suara Dajal telah di screw..saman RM200 juta, mana nak cekau duit

    10:13:00 PG   5 comments

KUALA LUMPUR: Felda dan anak syarikatnya, Felda Global Ventures Holdings sebentar tadi memfailkan saman malu RM200 juta terhadap enam defendan berikutan penyiaran artikel "Felda Muflis" dalam akhbar Suara Keadilan.

Saman itu difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur di sini jam 3.11 petang tadi yang menamakan antara defendan berkenaan ialah Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datin Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail, dan Timbalan Presiden PKR, Dr Syed Hussin Ali, pencetak dan penerbit Suara Keadilan. Saman itu difailkan peguam, Datuk Mohd Hafarizam Harun yang mewakili Felda...Berita Harian

Wak J say
Buku Bertemu Ruas, itulah ungkapan yang sesuai dalam isu ini. Kini pihak Felda telah muktamad untuk mengemukakan saman malu terhadap suara dajal yang juga merupakan surat khabar rasmi Parti Keadilan Rakyat, Jumlah saman yang dinyatakan ialah sebanyak RM200 juta seperti yang kita tahu sebelum ini. Gara-gara fitnah yang dilemparkan terhadap Felda yang mengatakan "Felda Bankrap".

Wak ada terbaca di blog-blog dan Facebook, Peguam Suara Dajal ini yang diwakili oleh N.Surendran telah mencabar Felda untuk mencari seorang peguam yang handal, peguam tersebut dengan bongkak medakwa bahawa pihak Felda tidak boleh menyaman malu orang awam. Siapa kata suara dajal itu hak milik orang awam. Nama sahaja penguam tapi sayang berotak dunggu. Kini terima lah akibatnya atas kebodohan diri sendiri.

Mungkin selepas ini peguam tersebut serata anak guam yang dibelanya, tak lena tidur dan terketar-ketar kepala lutut, pikir guling-guling cari jalan macam mana nak elak dari kena bayar saman malu sebanyak RM200 juta. Bukan RM200 ribu. Mana nak cekau duit, Tak mengapa brother Nuar banyak duit yang datang dari funder-funder luar negara..Just say it...1 Juta..2 juta..Ana tanggung..sap..sap sui orang cina cakap.

Wak harap segala proses saman menyaman ini berjalan dengan smooth dan tiada sebarang gangguan dan taktik-taktik melengah-lengahkan perbicaraan di mahkamah, sebagai mana yang kita ketahui parti politik yang menggunakan simbol mata dajal ini terkenal dengan barisan peguam Tunda Cat-nya. Tengok sahaja lah kes liwat brother Nuar kita ni dah berapa puluh kali tangguh, tapi wak tetap setia mengikutinya. Yang hak pasti berdiri..Yang batil pasti jatuh tersungkur...Karipap 1..Are you ok N.Surendran.

Wak Jengkol

Tentang Wak Jengkol

A Low Profile Blogger.

Previous
Next Post
5 ulasan:
Write comments
  1. salam wak...
    Hmmmm... tdo tak lena lah tuh
    nasib bila terlajak kata dah kena paku.. huhuhu

    nasib si luncai dgn labu2nya

    BalasPadam
  2. Salam Wak J.. Hasrat mereka nak memfitnah dan memecahbelahkan peneroka Felda supaya hilang kepercayaan kepada institusi itu dan menentang kerajaan akhirnya..Segelintir peneroka telah dihasut dan menyaman Felda.Kali ini Felda mesti tegas memegang amanah Tun Razak yang telah berusaha menjadikan orang melayu peneroka bukan penderhaka...

    BalasPadam
  3. Wak, sebab itu si haprak ini cuba pulak hasut peneroka-peneroka Felda di N9 saman Felda 200 juta juga...

    Lepas tu kenakan yuran seorang RM50 ke RM500 untuk modal belanja raya Mazlan Aliman... yang untung peguam keling paria tu jugalah....

    BalasPadam
  4. Camni bleh kontra je RM200 juta bagi saguhati pada semua pada semua peneroka. Tak termasuk yang 766 orang tu saja. hehehehe

    YB = Yang Bingai @ Bangang
    Menantu Hantu - Edisi Khas di Tendang Terajang

    BalasPadam
  5. Salam to all..

    Nur..kalau kena paku...goyang2 masinh boleh cabut..klu kena screw..alamtnye melekat terus..

    Udanggalah: salam..anak aliman sorang je yang nk jd penderhaka..tak sedar diuntung

    Yang gambi: Org melayu suku sakat aliman suka sngat dengan penguam keling, dah mcm xde peguam muslim lain kt malaysia ni..nt dh kena jual baru diaorng tahu..padan muka..

    Bingai@bangang: Klu dapat rm200 juta..alamatnya semua peneroka ada tv plasma kt rumah..pokcik kayoooo!!

    BalasPadam

Tak nak ada masalah dikemudian hari, sila komen yang murni-murni je di sin..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.