Jumaat, 13 Januari 2012

Guna Hak Berfikir Sebelum Guna Hak Bersuara

    11:37:00 PTG   No comments


Roboh! Roboh!.. Roboh Pagar... Adam Adli dan rakan-rakan
Mampus! Mampus!.. Mampus Umno.. Gospel Muslimah Pas
Liwat! Liwat! Nuar Berahi...Oppsss i did it again..


Thumb Up untuk video Anwar Hadi ini. Memang makan dalam masej yang cuba disampaikan olehnya. Bagi golongan mahasewel yang menjadi pak turut dan tukang cuci buntut Anwar Ibrahim pasti akan menyumpah seranah budak Anwar Hadi setelah menonton video klip ini sampai habis. Itu pun kalau mereka ada telinga yang cukup tebal dan tahan untuk mendengarnya.

"Guna hak befikir sebelum kita guna hak bersuara" ungkapan yang penuh dengan makna tersurat dan tersirat. Hanya mereka yang mempunyai fikiran waras sahaja boleh memahami apa maksud sebenar yang terselindung di sebalik ungkapan itu. Amat sesuai untuk dijadikan tag line atau motto mana-mana pihak atau organisasi yang bepaksikan kepada 'Common Sense'.

Adalah lebih elok sekiranya golongan mahasewel penjilat buntut Anwar gunakan cara seperti ini untuk meluahkan segala isi hati atau isi perut, jika merasakan apa yang pihak Kerajaan buat, pihak Universiti lakukan selama ini telah menyekat kebebasan mereka untuk berpolitik bukanya berakademik.

Tidak perlu berdemo dan menyalak bagai anjing gigit di tengah malam buta disaat semua orang sedang sedap tidur di rumah dengan membuat provokasi bodoh terhadap pihak lain semata-mata untuk menarik perhatian orang ramai. Tak ke dungu namanya tu.

Ramai yang terbuka matanya, mindanya termasuk wak sekali setelah melihat buah fikiran keratif dan kritis yang dihasilkan oleh Anwar Hadi. Walau gaya penyampaianya ala-ala hip hop tapi apa yang dikatanya itu boleh diterima dek akal.

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
Tiada ulasan:
Write comments

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.