Khamis, 7 Disember 2017

Dari 'Bigo Live' Tiba-Tiba Menjadi Pejuang Rakyat

    4:04:00 PTG   4 comments

Fathia-Latiff-menari-ghairah-nampak-tetek

Negara kita Malaysia mengamalkan prinsip demokrasi dan hak kebebasan bersuara bagi rakyatnya juga tidak pernah disekat melainkan kebebasan yang diberi itu disondol hingga mengganggu sensitiviti pihak lain.

Tidak menjadi kesalahan atau halangan sekiranya Fathia Latif, Shiela Majid atau siapa pun ingin menyertai mana-mana platform politik tak kira parti pemerintah atau parti pembangkang.

Tidak menjadi kesalahan juga bagi mana-mana pihak termasuk golongan artis yang ingin meluahkan pendapat atau menyuarakan sesuatu isu yang berkaitan dengan rakyat secara terbuka melalui apa sahaja medium yang ada termasuk di media sosial.

Tapi harus diingat, sebelum tercebur ke dalam kancah politik atau hendak meluahkan pendapat secara terbuka, satu perkara ini perlu difikirkan semasak-masaknya. Jika hati tidak cukup kering, kental berdepan dengan kritikan balas atau cabaran dalam kubang politik, elok lupakan sahaja niat itu.

Hati kering, jiwa kental, tahan maki dan tidak mudah sentap merupakan ciri-ciri asas sebelum terjebak dalam dunia politik. Kalau sekadar ikut-ikutan atau ingin mencari publisiti murahan elok lupakan sahaja niat hendak bermain politik.

Ada satu perkara hendak disampaikan kepada golongan artis yang tidak sedar diri ini, sebelum kita ingin menjadi juara dalam isu rakyat, elok nilai dulu amalan gaya hidup masing-masing.

Agak menjengkelkan apabila orang yang hidupnya selama ini senang lenang dan bermewah-mewah tiba-tiba menjaja cerita tentang bebanan hidup, kesengsaraan dan kesusahan rakyat. Tak rasa pelik ke?

WakJ Zoner

Tentang WakJ Zoner

Seorang blogger kacak, kaya dengan senyuman dan sangat merendah diri. Ingin berkenalan sila PM wak di wakjon9@gmail.com

Previous
Next Post
4 ulasan:
Write comments
  1. baik lagi dari penyamun yang ko puja tu

    BalasPadam
  2. umngok suci..tak boleh tegur..curi duit pun tak salah..songlap duit pun tak salah..dasar geng pengepit telur..YA ALLAH, KAU JAHANAMKAN LE PARTI YANG BERNAMA UMNO YANG MENYUSAHKAN RAKYAT MALAYSIA NI..

    BalasPadam

Sila komen yang murni-murni saja di sini..

Get updates in your email box

Complete the form below, and we'll send you our recent update.

Deliver via FeedBurner
© 2017 Wak Jengkol. WP Theme-junkie. Designed by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.